Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Spěchám, spěcháš, spěcháme. Možnosti zvyšování rychlosti v domácích poměrechSpěchám, spěcháš, spěcháme. Možnosti zvyšování rychlosti v domácích poměrech

2.9.2013 - Buď ji nevnímáme, nebo si stěžujeme, že je příliš nízká. Řeč je samozřejmě o rychlosti dopravních prostředků, v našem případě vlaků. Jedinou tratí v ČR, která by se dala označit jako vysokorychlostní, je ta ve Zkušebním centru VUZ Velim. Běžný cestující se zde ovšem nesveze. Pouze 7 procent tratí u nás umožňuje rychlost 140 až 160 km/h. A nemalá část traťových úseků nedovoluje rychlost vyšší než 50 km/h! Tento stav lze označit za tristní.

Celý článek »

 

Rodinné stříbro, nebo přítěž? Nemovité kulturní památky na naší železnici.Rodinné stříbro, nebo přítěž? Nemovité kulturní památky na naší železnici.

8.8.2013 - Pražské hlavní a Masarykovo nádraží, Nákladové nádraží Žižkov, historická budova ve stanici Ústí nad Orlicí nebo polorozpadlý objekt čp. 394 v Duchcově. Co spojuje tyto nemovitosti ve vlastnictví Českých drah? Mají podobně jako hrad Karlštejn, brněnská vila Tugendhat nebo Negrelliho viadukt status nemovité kulturní památky. Toto oficiální označení má pak významný vliv na jejich správu a případné stavební úpravy – v dobrém i špatném smyslu.

Celý článek »

 

Lanové dráhy, které se v minulosti honosily značkou ČSDLanové dráhy, které se v minulosti honosily značkou ČSD

29.7.2013 - V souvislosti s oslavami 80 let od zahájení provozu lanové dráhy na Ještěd možná leckoho napadne, že pod národního železničního dopravce patřily i další lanovky. Kdy a komu byly prodány? Zanikly, nebo se na nich stále lze svézt? A ve kterých částech Československa vlastně jezdily? Pojďte se s námi ponořit do dávné i nedávné minulosti a připomenout si osudy šesti lanových drah, z toho jedné pozemní, které byly provozovány pod hlavičkou ČSD a některé z nich i v devadesátých letech pod značkou ČD.

Celý článek »

 

Design československých lokomotiv: od estetiky k aerodynamiceDesign československých lokomotiv: od estetiky k aerodynamice

11.7.2013 - Elegance strojů vyrobených v srdci Evropy dodnes oslovuje nejen odborníky na design, ale i řadové fanoušky. Zatímco parní stoje jsou obdivovány pro technickou krásu, kterou jim předurčili konstruktéři, během šedesátých letech minulého století projevili svou kreativitu také průmysloví designéři. Některé tuzemské lokomotivy se následně staly synonymem splynutí techniky a nadčasové elegance v celosvětovém měřítku. Postupem času však muselo volnomyšlenkářství ustoupit aerodynamice, ale také finančním úsporám.

Celý článek »

 

Jak správně napsat jméno stanice a zastávkyJak správně napsat jméno stanice a zastávky

26.6.2013 - Také se vám pletou Trutnov a Turnov nebo Žamberk a Vamberk? Pro místní je to nepochopitelné, ale děje se tak dost často. A co třeba Neštěmice a Neštědice, Mutěnice a Mutějovice, Novosedly a Novosedlice, Pilínkov a Pilníkov, Myslíč versus Myslín? Jména mohou být záludná a stanice či zastávky podobného jména se vyskytují i nedaleko od sebe – například Lukavice na Moravě a Lukavice v Čechách. Jak se v tom má člověk vyznat? Pro pokladní Českých drah je to ovšem denní chléb. Písmena na nádražních tabulích navíc musí respektovat přísná vizuální pravidla. Ovšem realita bývá přesto rozmanitá.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika