Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

AIRail: moderní doprava AIRail: moderní doprava

13.9.2013 - V mezinárodním měřítku obvykle považujeme letadlo a vlak za přímé konkurenty. Ne vždy to ale musí být pravda. Při vhodném propojení služeb lze vytvořit synergický efekt, který pomůže jak dopravcům, tak cestujícím. Průkopníky v tomto směru jsou v Německu. Ale i v Česku se dlouhá léta hovoří o propojení pražského a ostravského letiště po kolejích, což by umožnilo vytvořit nové formy spolupráce a obchodních produktů.

Celý článek »

 

Spěchám, spěcháš, spěcháme. Možnosti zvyšování rychlosti v domácích poměrechSpěchám, spěcháš, spěcháme. Možnosti zvyšování rychlosti v domácích poměrech

2.9.2013 - Buď ji nevnímáme, nebo si stěžujeme, že je příliš nízká. Řeč je samozřejmě o rychlosti dopravních prostředků, v našem případě vlaků. Jedinou tratí v ČR, která by se dala označit jako vysokorychlostní, je ta ve Zkušebním centru VUZ Velim. Běžný cestující se zde ovšem nesveze. Pouze 7 procent tratí u nás umožňuje rychlost 140 až 160 km/h. A nemalá část traťových úseků nedovoluje rychlost vyšší než 50 km/h! Tento stav lze označit za tristní.

Celý článek »

 

Rodinné stříbro, nebo přítěž? Nemovité kulturní památky na naší železnici.Rodinné stříbro, nebo přítěž? Nemovité kulturní památky na naší železnici.

8.8.2013 - Pražské hlavní a Masarykovo nádraží, Nákladové nádraží Žižkov, historická budova ve stanici Ústí nad Orlicí nebo polorozpadlý objekt čp. 394 v Duchcově. Co spojuje tyto nemovitosti ve vlastnictví Českých drah? Mají podobně jako hrad Karlštejn, brněnská vila Tugendhat nebo Negrelliho viadukt status nemovité kulturní památky. Toto oficiální označení má pak významný vliv na jejich správu a případné stavební úpravy – v dobrém i špatném smyslu.

Celý článek »

 

Lanové dráhy, které se v minulosti honosily značkou ČSDLanové dráhy, které se v minulosti honosily značkou ČSD

29.7.2013 - V souvislosti s oslavami 80 let od zahájení provozu lanové dráhy na Ještěd možná leckoho napadne, že pod národního železničního dopravce patřily i další lanovky. Kdy a komu byly prodány? Zanikly, nebo se na nich stále lze svézt? A ve kterých částech Československa vlastně jezdily? Pojďte se s námi ponořit do dávné i nedávné minulosti a připomenout si osudy šesti lanových drah, z toho jedné pozemní, které byly provozovány pod hlavičkou ČSD a některé z nich i v devadesátých letech pod značkou ČD.

Celý článek »

 

Design československých lokomotiv: od estetiky k aerodynamiceDesign československých lokomotiv: od estetiky k aerodynamice

11.7.2013 - Elegance strojů vyrobených v srdci Evropy dodnes oslovuje nejen odborníky na design, ale i řadové fanoušky. Zatímco parní stoje jsou obdivovány pro technickou krásu, kterou jim předurčili konstruktéři, během šedesátých letech minulého století projevili svou kreativitu také průmysloví designéři. Některé tuzemské lokomotivy se následně staly synonymem splynutí techniky a nadčasové elegance v celosvětovém měřítku. Postupem času však muselo volnomyšlenkářství ustoupit aerodynamice, ale také finančním úsporám.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika