Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Železnicár je s vámi právě dvacet letŽelezničář je s vámi právě dvacet let

10.1.2014 - Už je to téměř neuvěřitelných 20 let od okamžiku, kdy vyšlo první číslo Železničáře jako periodika Českých drah. Stalo se tak přesně 12. ledna 1994. Za tu dobu se noviny transformovaly v časopis, upravovaly se rubriky i pravidelný obsah, skladba redakčního týmu a v neposlední řadě i čtenáři. Když si dnes vezmete do ruky staré výtisky, naplno si uvědomíte, jak moc se změnil nejenom tento titul, ale především poměry na české železnici.

Celý článek »

 

Pendolino: 25 let provozu hřebců z Italské stájePendolino: 25 let provozu hřebců z Italské stáje

5.12.2013 - Díky technickému vývoji a vynálezům z různých oborů se konstruktérům dařilo posouvat rychlostní hranice. Po druhé světové válce pokořily rekordní stroje rychlost 300 km/h a nedlouho potom otevřelo Japonsko první skutečnou vysokorychlostní trať. Nebylo to ovšem zadarmo, vysoké rychlosti si vyžádaly značné investice do stavby zcela nových tratí. Někteří se proto vydali jinou cestou. Chtěli zrychlit také vlaky na konvenčních tratích s řadou oblouků a rychlostním omezením. Hozenou rukavici zvedli úspěšně Italové. Jejich odpověď má jméno Pendolino.

Celý článek »

 

V hlavní roli železniceV hlavní roli železnice

21.11.2013 - Že se vlaky, nádraží a železničáři čas od času dostanou na filmové plátno nebo televizní obrazovky, není nic překvapivého. Ale už málokdo se pozastaví nad tím, jak složité a pracné je vyhledat odpovídající lokace, připravit exteriéry, obstarat vhodná vozidla, popřípadě vyběhat nejrůznější povolení. A ve filmu jsou nakonec z půldenního natáčení třeba dva desetivteřinové záběry a ještě se pak ozvou „odborníci“, že filmaři vybrali špatnou lokomotivu, že tyto vagony v oné době nemohly jezdit a nádraží vypadalo úplně jinak.

Celý článek »

 

Gastro tvoří součást cesty aneb jídelní vozy v běhu časuGastro tvoří součást cesty aneb jídelní vozy v běhu času

24.10.2013 - Restaurační a bistrovozy i gastronomický servis ve vlacích prošly za více než sto let své existence značným vývojem. Zatímco na konci 19. století byly tyto služby považovány za luxusní doplněk několika dálkových expresů určených pro nejbohatší cestující, dnes už je (nejen) na mezinárodních spojích považujeme za standard. Vozy s kamny na uhlí byly nahrazeny klimatizovanými s moderními konvektomaty a mrazáky. Stejně tak tradiční jídla na mnoha spojích doplnila moderní nabídka včetně rychlého občerstvení.

Celý článek »

 

Dvacet let výstavby koridorůDvacet let výstavby koridorů

10.10.2013 - První říjen 1993. Toto datum se zapsalo do novodobé historie české železnice jako žádné jiné. Mezi stanicemi Poříčany a Český Brod fakticky odstartoval snášením první traťové koleje projekt, který do té doby neměl rozsahem a plánovanými investicemi obdobu. Výstavba tranzitních koridorů měla vrátit českou železnici na mapu Evropy, zejména z pohledu Německa a Rakouska. Vykonalo se jistě velké množství práce, ale zůstaly pochybnosti, zda se přece jen místo modernizace starých neměly budovat tratě zcela nové.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika