Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Revoluce řízení dopravy v Čechách se blížíRevoluce řízení dopravy v Čechách se blíží

3.4.2014 - Monumentální. To je asi nejvýstižnější výraz pro projekt Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha. Na 130 dispečerů v jedné směně má za šest let řídit dopravu na bezmála 2 200 (!) kilometrech tratí. V pětipatrové budově na pražské Balabence se bude nacházet nejvýznamnější centrum řízení železničního provozu u nás. Dálkové řízení takového rozsahu, nemající v zemi obdobu (a to i ve srovnání s dosud největším CDP Přerov), však vyžaduje mnohem vyšší úroveň zabezpečení. Projekt proto počítá s několika úrovněmi jištění systému proti případnému „blackoutu“. Fatální selhání by totiž mohlo znehybnit vlaky ve velké části republiky.

Celý článek »

 

Panťáky slouží neuvěřitelných padesát letPanťáky slouží neuvěřitelných padesát let

20.3.2014 - Ve svých začátcích, kdy se cestující tlačili na dřevěných sedačkách a v čele vlaku ČSD dýmaly parní lokomotivy, působily elektrické jednotky řad 451 a 452 svými moderními sedáky a elegantním tvarem skříne spíš jako přelud z budoucího století. V době, kdy se podle původních propočtů už měly vyřazovat z provozu, byly spolehlivým standardem. Dnes už v cestujících vyvolávají spíše archaický dojem, nicméně spousta železničářů si s nimi spojuje pozitivní emoce – možná i kvuli vzpomínkám na dětství a mládí.

Celý článek »

 

GSM-R Protěžované dítko z Evropy, které dobylo světGSM-R Protěžované dítko z Evropy, které dobylo svět

20.2.2014 - Zkratka GSM-R se v českém prostředí začala objevovat v prvních letech nového tisíciletí. Její význam pro budoucnost si zpočátku uvědomovali jen zasvěcení. Ostatní o systému nesprávně smýšleli jako o „mobilech pro ajznboňáky“, objevovaly se dokonce informace, že GSM-R zlepší signál mobilních telefonů pro cestující. Dnes je však jasno: vývoj GSM-R posunul oblast sdělovací a zabezpečovací techniky na železnici do jiné dimenze a nezůstalo jen u Evropy. Nic na tom nezmění ani fakt, že systém byl protlačován úředníky z Bruselu, což zpočátku vyvolávalo skepsi.

Celý článek »

 

Eurobarometr poodhalil míru spokojenosti se službami na železniciEurobarometr poodhalil míru spokojenosti se službami na železnici

6.2.2014 - Co nejvíce trápí zákazníka při cestách po železnici? Kde je v rámci Evropské unie spokojenost nejvyšší a kde naopak nejnižší? Jak si na tom stojí České dráhy? Na tyto otázky odpovídá rozsáhlý průzkum, který si nechala provést Evropská komise. Dokument sice přináší zajímavé údaje k zamyšlení, nicméně se nedá brát doslova. Velkou nevýhodou je změna metodologie oproti předchozímu průzkumu z roku 2011.

Celý článek »

 

Kouzlo techniky: cesta od Pegase k topnému alternátoruKouzlo techniky: cesta od Pegase k topnému alternátoru

22.1.2014 - Teplo ve vlaku je dnes už pro každého z nás samozřejmostí. Málokdo se asi zamýšlí nad tím, odkud se bere všechna ta energie, která činí jízdu i v zimě příjemnou. Ovšem dostat teplo do vlaku, obzvláště táhne-li ho motorová lokomotiva, byl ještě před půlstoletím problém, který nedal spát mnoha fundovaným odborníkům. Zveme vás na exkurzi do historie vlakového topení od kamen na dříví až po elektrické vytápění, které je tu již 40 let.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika