Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Dětské vozy křižují Evropu
11.9.2014 - Železniční dopravci se odedávna snaží vycházet vstříc především bohaté obchodní klientele, manažerům a obchodním cestujícím. Důkazem byly meziválečné „létající“ expresy, luxusní vlaky Trans Europ Express z 50. let minulého století a jsou jimi i současné expresy s manažerskými oddíly a business class. V 80. letech však začínají železnice stále více myslet i na další skupiny zákazníků a mezi ně patří i rodiny s malými dětmi. Ty se přitom na dlouhé nudné cestě mnohem hůře zabaví než dospělí, které pak obtěžují. A tak se začaly objevovat různé typy zábavních dětských vozů.
Strategii integrovaných systémů určují jejich koordinátoři
28.8.2014 - Základním posláním integrovaných dopravních systémů veřejné dopravy je logické propojení všech druhů dopravy nejen v městských aglomeracích, ale současně i na území celých krajů. Podobně to funguje v sousedním Německu nebo Rakousku v tamních spolkových zemích. Cílem integrace by mělo být přiměřené uspokojování dopravních potřeb jak obyvatel, tak i návštěvníků jednotlivých měst či regionu. Na optimální přepravní podmínky v jednotlivých českých krajích nebo aglomeracích, kde je již zaveden integrovaný dopravní systém, dohlížejí a zároveň je vytvářejí takzvaní koordinátoři verejné dopravy.
Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy
14.8.2014 - Královehradecký kříž jednokolejných tratí 020 Chlumec nad Cildlinou - Týniště a Pardubice hl. n. - Jaroměř je jedním z hlavních limitujících míst kolejové infrastruktury. Dvoukilometrový úsek mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem je dokonce nejzatíženějším úsekem na SŽDC. Tady se už zásadně zablýsklo na lepší časy, protože výstavba zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice byla letos zahájena. Jiné lokality takové štěstí ještě dlouho zřejmě mít nebudou.
Výměna vozidel v mezinárodní dopravě je specifická, ale osvědčená
30.7.2014 - Na konci června se v médiích objevila zpráva, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal v první instanci Českým drahám provozovat rakouské lokomotivy řady 1216.2 Taurus. Národní dopravce měl podle hospodářského arbitra pochybit, když si Taurusy pro vedení některých mezinárodních spojů vybral bez výběrového řízení. Toto rozhodnutí vzbudilo velkou polemiku. Opravdu se nasazení cizích vozidel řídí podle systému zadávání veřejných zakázek? A jak mezinárodní provoz řeší zahraniční dopravci mimo naše území?
ONJ: Nejznámější nádraží bez cestujících
17.7.2014 - Je to nádraží, o kterém už skoro každý slyšel, ale málokterý z cestujících na něm opravdu byl. Soupravy sem zajíždějí prázdné. Tři písmena - ONJ - označují komplex provozů a zařízení pro zajištění provozního servisu. Čištění, údržby a vyzbrojení vlakových souprav osobní železniční dopravy. Když jedete vlakem po trati 210 mezi pražskými Vršovicemi a Krčí, máte po Odstavném nádraží jih velmi pěkný rozhled.