Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

CityElefant vs. RegioPanter: generační souboj sourozencůCityElefant vs. RegioPanter: generační souboj sourozenců

5.12.2014 - V dalším dílu rubriky Test vozidel zůstaneme v segmentu ucelených jednotek pro regionální dopravu, tentokrát se ale zaměříme na elektrickou trakci. Na pomyslnou startovní čáru jsme postavili jednotku, která se stala pionýrem v obrodě příměstského cestování na počátku tohoto tisíciletí. Tváří v tvář (a to nejen obrazně, ale i v reálném provozu) se setkává s vozidlem zkonstruovaným za podobným účelem, avšak s odstupem čtrnácti let. Kromě toho obě jednotky spojuje stejný výrobce. Nabízí se proto otázka, zda se ve Škodovce poučili z „elefantích nemocí“. Prokousne Panter svému staršímu sourozenci tepnu, nebo ho Slon zadupe do země? Do redakčního testu vstupují jednotky řady 471 CityElefant versus 440 RegioPanter.

Celý článek »

 

Přímé spojení Praha - Košice funguje přes 90 letPřímé spojení Praha - Košice funguje přes 90 let

6.11.2014 - S novým jízdním řádem platným od 14. prosince 2014 budou jednotky Pendolino pravidelně dobývat východní Slovensko. Do jaké míry je tato událost ve spojení Čech a Slovenska přelomová? Vždyť železniční spojení Prahy a Košic funguje už desítky let. Za tu dobu zažilo vzestupy i pády, expanzi i omezení. I po rozpadu federace si však vlaky na této ralci zachovaly svůj význam. A nyní je čeká další zajímavá kapitola.

Celý článek »

 

Desiro a Žralok: německá klasika versus polská moderna Desiro a Žralok: německá klasika versus polská moderna

23.10.2014 - Další díl rubriky Test vozidel přináší srovnání dvou motorových jednotek. První z nich se na konci 90. let stala zosobněním moderního vozidla pro regionální dopravu, druhá představuje synonymum pro neotřelý design nového tisíciletí. Přestože je od sebe dělí více než 10 let, technickou koncepcí jde o velmi podobná vozidla. Do prvního duelu vstupuje Siemens Desiro Classic (řada 642 DB) a PESA Link II z polské Bydhoště (řada 844 ČD).

Celý článek »

 

Dětské vozy křižují EvropuDětské vozy křižují Evropu

11.9.2014 - Železniční dopravci se odedávna snaží vycházet vstříc především bohaté obchodní klientele, manažerům a obchodním cestujícím. Důkazem byly meziválečné „létající“ expresy, luxusní vlaky Trans Europ Express z 50. let minulého století a jsou jimi i současné expresy s manažerskými oddíly a business class. V 80. letech však začínají železnice stále více myslet i na další skupiny zákazníků a mezi ně patří i rodiny s malými dětmi. Ty se přitom na dlouhé nudné cestě mnohem hůře zabaví než dospělí, které pak obtěžují. A tak se začaly objevovat různé typy zábavních dětských vozů.

Celý článek »

 

Strategii integrovaných systémů určují jejich koordinátořiStrategii integrovaných systémů určují jejich koordinátoři

28.8.2014 - Základním posláním integrovaných dopravních systémů veřejné dopravy je logické propojení všech druhů dopravy nejen v městských aglomeracích, ale současně i na území celých krajů. Podobně to funguje v sousedním Německu nebo Rakousku v tamních spolkových zemích. Cílem integrace by mělo být přiměřené uspokojování dopravních potřeb jak obyvatel, tak i návštěvníků jednotlivých měst či regionu. Na optimální přepravní podmínky v jednotlivých českých krajích nebo aglomeracích, kde je již zaveden integrovaný dopravní systém, dohlížejí a zároveň je vytvářejí takzvaní koordinátoři verejné dopravy.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika