Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Spojení z Prahy do Hamburku aneb hledání cesty do sjednoceného NěmeckaSpojení z Prahy do Hamburku aneb hledání cesty do sjednoceného Německa

21.10.2015 - Nedlouhá historie přímého vlakového spojení z Prahy do Hamburku je tak trochu příběhem politicky rozdělené Evropy, pádu Berlínské zdi a hledání cest do znovusjednoceného Německa. Jeho rozkvět se datuje právě do období bouřlivých porevolučních změn v tehdejším východním bloku. Do té doby byla taková linka z logických důvodů naprostou utopií. Pojďme se společně podívat na necelé čtvrtstoletí existence tohoto spoje.

Celý článek »

 

Neveselé dědictví aneb úzká hrdla evropské železniční sítěNeveselé dědictví aneb úzká hrdla evropské železniční sítě

7.10.2015 - Evropa srůstá, Evropa bez hranic, starý kontinent zrychluje: popis skutečnosti, nebo jen prázdné marketingové výkřiky, zdobící letáčky evropských dopravců? Jak kdy a jak kde. Ačkoli železnice v celoevropském měřítku opravdu zrychluje (jinou možnost k přežití ani nemá), stále zůstává řada míst na evropské drážní infrastruktuře, která význam sloganů příliš nevystihují. Byť jsou tato úzká hrdla většinou dědictvím dob minulých, Evropa zatím nebyla s to s nimi nic udělat.

Celý článek »

 

Od nádraží Františka Josefa I. po stanici 21. století aneb proměny železnice v LiberciOd nádraží Františka Josefa I. po stanici 21. století aneb proměny železnice v Liberci

16.9.2015 - Pro slibně se rozvíjející průmysl na severu Čech byla železnice v 19. století velmi důležitá. Region však byl příliš vzdálen od tehdy dobře fungující olomoucko-pražské dráhy. Proto se začala řešit možnost napojení kraje na tuto stavbu, a to v co nejpříhodnější stanici. V roce 1856 byla vydána koncese na výstavbu a provoz parostrojní železnice z Pardubic do Liberce. A právě o tři roky později vyrostlo v Liberci i samotné nádraží. Jeho hlavní dominantou se stala budova postavená v novogotickém slohu podle plánů Franze Riesemanna.

Celý článek »

 

Traťové lokomotivy pro osobní dopravu v Evropě vymírají. Nastává soumrak velkých dieselů?Traťové lokomotivy pro osobní dopravu v Evropě vymírají. Nastává soumrak velkých dieselů?

2.9.2015 - Velcí hráči na poli osobní železniční dopravy v Evropě v posledních letech hojně omlazují svůj vozidlový park ve všech kategoriích. S jednou výjimkou. Řeč je o kdysi nepostradatelných výkonných motorových lokomotivách pro traťovou službu. Jejich počty rok od roku klesají a objednávky na stroje tohoto určení se u výrobců rozhodně nehromadí. Zdá se, že epocha velkých dieselů v čele osobních spojů končí. Co vyhání tyto mohykány z kolejí Evropy?

Celý článek »

 

Koncert kladiv, šroubováků i notebooků aneb péče o vozidlový parkKoncert kladiv, šroubováků i notebooků aneb péče o vozidlový park

19.8.2015 - Strojvedoucí odstaví vozidlo v depu a strojmistrovi předá knihu oprav. Pro něj směna končí. Na scénu teď vstupují správkaři a technici, o každou soupravu je totiž potřeba se náležitě postarat. Rozsah opravárenství národního dopravce asi nejlépe dokumentuje právě počet provozovaných vozidel. Je jich přes tři a půl tisíce. To jsou stovky lidí po celé republice, roztáčející dnem i nocí soukolí údržby a oprav, a také stovky milionů korun, které udržení mamutího parku v provozu ročně stojí.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika