Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Okuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na SlovenskuOkuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na Slovensku

31.3.2016 - Kdo by je neznal. Charakteristická čelní okna decentně vsazená do vystupující horní části kabiny lemované precizně formovanou obrubou, zatímco spodní polovina ustupuje směrem dolů k hlavnímu rámu lokomotivy, a tím ještě více zvýrazňuje typické a nepřehlédnutelné „brýle“. Řeč je o motorové lokomotivě původní řady T 478.3, od roku 1988 označované jako řada 753. Oblíbené stroje se rozjely po kolejích nejen v Česku, ale i sousedním Slovensku. A právě za nimi se nyní vydáme.

Celý článek »

 

200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023

16.3.2016 - Dvousetkilometrová rychlost na tuzemské železnici dostává hmatatelnější obrysy. Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti modernizace trati Brno – Přerov přes Vyškov a Kojetín. Celková délka dosahuje 67 kilometrů a dvoustovkou budou vlaky jezdit po dvou traťových kolejích prakticky v celém úseku. Pro stávající jednokolejnou trať jde o radikální proměnu, která přinese zásadní průlom v kvalitě a rychlosti cestování, stejně jako v propustnosti. Přesto se už nyní objevují hlasy, že v dlouhodobém výhledu budou dvě traťové koleje nedostačující.

Celý článek »

 

Tyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivekTyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivek

2.3.2016 - Nestaly se zosobněním síly, nevozily expresy zvučných jmen ani netrhaly těžkotonážní rekordy. Něčím však dalece převyšovaly své vrstevnice. Asi nejdokonalejším ztělesněním elektrické posunovací lokomotivy v Česku je stejnosměrná řada 111, vyráběná pod původním označením E 458.1 v plzeňské Škodovce v letech 1981 a 1982. Žehličky, které dodnes vynikají úsporností, letos slaví své pětatřicáté narozeniny.

Celý článek »

 

Nádražní haly ukrývají umělecké skvosty i povrchní kýčeNádražní haly ukrývají umělecké skvosty i povrchní kýče

22.2.2016 - Za uměleckými předměty nemusíte chodit jen do galerie nebo muzea. Často se vyskytují i na veřejných prostranstvích, v případě železnice v nádražních halách, respektive na staničních budovách či v jejich těsné blízkosti.

Celý článek »

 

Evropa pod měděnou pavučinou aneb souboj střídavého a stejnosměrného prouduEvropa pod měděnou pavučinou aneb souboj střídavého a stejnosměrného proudu

21.2.2016 - Již na konci předminulého století nadchly výkony prvních elektrických vozidel na zkušebních tratích svět. Realizace čisté železnice bez kouře a sazí se zdála být na dosah ruky, jenže konkrétní technické řešení se stalo jablkem sváru politických, mocenských i technických kruhů. Evropa okouzlená elektrickými vlaky se rozdělila na stejnosměrnou a střídavou, navíc v několika mutacích. Pestrou směsici systémů se v Evropě vedle Francie vyznačovalo zejména Československo.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika