Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy: v plánu je rok 2030
6.6.2016 - O vysokorychlostním spojení Drážďan a Prahy se už popsaly stohy papírů a otiskly stovky článků. Teď ale dostalo po mnoha letech vášnivých diskuzí první konkrétní obrysy. Počítá se například s dlouhým tunelem pod Krušnými horami a obchvatem Polabské nížiny. Přínosů by měla být celá řada, jezdit po této trati se však nezačne dřív než za čtrnáct let. A cena? Zhruba 62 miliard korun. Na VRT se připravují i České dráhy.
Úzkorozchodná legenda žije dál
24.5.2016 - Díky úzkému rozchodu nenabyly naše nejmenší traťové motorové lokomotivy původní řady T 47.0 nikdy takové známosti a popularity jako některé jejich kolegyně na standardním rozchodu. V provozu jsou ale déle než 60 let, a proto se z nich staly opravdové legendy. Vždyť která řada strojů se může pochlubit tím, že zahajovala poválečnou motorizaci našich tratí a i dnes je nepostradatelnou součástí vozového parku na tratích o rozchodu 760 mm?
Všední dny protektorátu na české a moravské železnici
10.5.2016 - Jak fungovaly české a moravské železnice v letech okupace? Které základní návěsti z té doby zůstaly v současných předpisech? Bořilo se nebo i budovalo? A jak se cestovalo tehdejšími vlaky? Od vzniku protektorátu Čechy a Morava uplynulo 77 let. I v této těžké době jezdili lidé do práce a do škol – navzdory omezení provozu ve prospěch německé armády, náletům, neustálým sabotážím. Lidé si prostě museli zvyknout a snažili se překonat težké a nebezpečné časy.
Průzkum spokojenosti u ČD: Pochvala i výhrady
2.5.2016 - Pro lepší zpětnou vazbu si České dráhy nechávají každý rok vypracovávat průzkum spokojenosti cestujících. Národní dopravce nedopadl špatně, prostor pro zlepšení by se ale přesto našel. Negativně lidé vnímali především loňské enormní množství výluk, naopak plusové body si ČD připsaly za rozšiřování wi-fi, dále díky věrnostnímu programu ČD Body nebo za aplikaci Můj vlak.
Spolehlivý signál ve vlaku? Až za několik let
14.4.2016 - Mobilní operátoři se v současnosti pyšní téměř stoprocentním pokrytím země, dovolat se z vlaku ale často znamená dlouhé minuty čekání, než se souprava dostane do míst, kde je kvalitní signál. Ale ani pak nemá cestující ještě zdaleka vyhráno. A samotní operátoři? Odkazují na dopravce. Do karet jim hraje i relativně bezzubá legislativa.