Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / Pracoviště v Loukách nad Olší: centrum uhelných vlaků

Pracoviště v Loukách nad Olší: centrum uhelných vlaků

9.10.2014 – autor: MARTIN HARÁK

Na začátku letošního roku získalo ČD Cargo rámcovou smlouvu na přepravy pro významného výrobce a zpracovatele železa – ArcelorMittal. Jde o kontrakt na přepravu surovin i hutních výrobků. Jeho významnou součástí jsou i přepravy uhlí z dolů těžební společnosti OKD do ostravských hutí, jejichž realizace však byla komplikována změnami technologie obsluh vleček zejména v Loukách nad Olší.

Pracoviště v Loukách nad Olší: centrum uhelných vlaků

Podle vedení ostravské Provozní jednotky se muselo zcela vystěhovat pracoviště v Karviné-Dolech. Důvodem byla již zmíněná technologie obsluhy vleček OKD, respektive výpověď ze smluv o provozování drážní dopravy na vlečkách AWT. Bylo nutné najít jiné cesty jak se s nastalým problémem vypořádat. „Zapotili jsme se, to přiznávám,“ říká otevřeně ředitel ostravské Provozní jednotky Pavel Kuřil. „Především z ekonomických důvodů jsme původní společné pracoviště ve vlečkové stanici Karviná-Doly opustili a pro našich 33 zaměstnanců jsme našli nové působiště v tehdy částečně opuštěné výpravní budově Českých drah v Loukách nad Olší nedaleko Českého Těšína,“ vysvětluje Pavel Kuřil. 

Rekonstrukce během měsíce

Prvními úkoly vedení bylo prověřit technologické možnosti výměny zátěže mezi ČD Cargo a firmou AWT v Loukách nad Olší a navrhnout nové technologie. Zároveň se musely prověřit možnosti umístění zaměstnanců a ve spolupráci s Regionální správou majetku ČD v Olomouci projednat rozsah stavebních úprav, pracnost, financování, vlastní zajištění odbornými firmami. „V budově se nacházely tři opuštěné byty a prostory tak nebyly z pochopitelných důvodů použitelné pro výkon práce našich zaměstnanců. Vybrané dva původní byty v prvním patře budovy bylo proto nutné kompletně přestavět co nejjednodušším, nejlevnějším a také nejrychlejším způsobem. Na všechno byl jeden jediný měsíc, aby prvního května mohli zaměstnanci začít bezkolizně zajišťovat přepravy uhlí z OKD. Bylo nutné položit nové podlahy, vybudovat toalety a sprchové kouty a také z pochopitelných důvodů nechat zrekonstruovat elektrické rozvody, vodu či odpady. Rozsah oprav byl opravdu značný a jen díky perfektní spolupráci zprostředkovaných řemeslníků a také našich zaměstnanců, kteří přiložili ruku k dílu i ve svém osobním volnu, se dobrá věc podařila,“ popisuje a vysvětluje ředitel Kuřil.

Prvního května mohlo nové pracoviště v Loukách nad Olší, kde najdeme jak nákladní pokladní, tak i vozovou disponentku a tranzitérku-přípravářku, ale i vozmistry, kontinuálně pokračovat ve své činnosti bez zbytečné pauzy. Tu si nakonec ani Ostravští nemohou dovolit, protože uhlí se přepravuje nepřetržitě v celotýdenním denním i nočním režimu. 

Na přepravu uhlí je pět hodin

Včasnost a rychlost. To je alfou a omegou přeprav uhlí do firmy ArcelorMittal Ostrava, které začaly letos 1. července. Pro strojvedoucí, vedoucí posunu a vozmistry má ČD Cargo přímo v srdci mamutího závodu vlastní malé pracoviště. „Tento strategický bod je velmi důležitý, protože naše činnost vypadá tak trochu jako hodinářská práce,“ vysvětluje vedoucí Provozního pracoviště ČD Cargo Ostrava-Kunčice Jiří Procházka.

Zaměstnanci na pracovišti v hutním kombinátu prošli opravdu zatěžkávací zkouškou. Ať to byli strojvedoucí nebo vedoucí posunu či vozmistři. „Všichni přišli do nového neznámého prostředí s jiným režimem práce. Museli jsme hlídat včasnou přístavbu našich vozových souprav s uhlím na koksovnu a elektrárnu v areálu ArcelorMittalu. Ze stanice Louky nad Olší, kde uhelné vlaky přebírají naše lokomotivy, jsme povinni dopravit uhlí do 300 minut k zákazníkovi, jinak nám hrozí penalizace,“ vysvětluje Jiří Procházka. Tato práce chce dokonalou organizace a součinnost všech zaměstnanců, dobrou spolupráci se SŽDC i vlečkou ArcelorMittalu.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1.5

Další články této rubriky

ČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerůČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerů

17.4.2024 - Cestující v dálkové dopravě a ve vybraných spojích Pražské integrované dopravy (PID) se mohou těšit na lepší fungování palubní wi-fi sítě. České dráhy uzavřely se svou dceřinou společnosti ČD - Telematika smlouvu na výměnu… »

Nový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD CargoNový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD Cargo

25.3.2024 - Ekologie, udržitelnost, dekarbonizace, to vše jsou pojmy, které v současné době rezonují celou společností, oblast dopravy nevyjímaje. Dceřiná firma Českých drah ČD Cargo je společensky odpovědná firma a otázce udržitelnosti… »

Posuzování interoperability železničního systémuPosuzování interoperability železničního systému

27.2.2024 - Posuzování interoperability železničního systému je nezbytnou součástí provozování železniční dopravy v Evropské unii. Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) jakožto společnost specializovanou na poskytování odborných služeb se… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika