Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo rozšiřuje svoje aktivity v Německu

ČD Cargo rozšiřuje svoje aktivity v Německu

23.4.2020 – autor: MICHAL ROH Foto: MICHAL ROH ml.

1. březen 2020 se zařadil k dalším milníkům v historii akciové společnosti ČD Cargo. V tento den se společnost stala plnohodnotným dopravcem na německém území. Celý proces získání licence, respektive certifikátu B od německého drážního úřadu EisenbahnBundesamt (EBA) trval více než rok a předložit při něm bylo nutné celou řadu dokumentů.

ČD Cargo rozšiřuje svoje aktivity v Německu

Možnost navyšovat přepravní objemy na trhu v České republice je jen velmi omezená, proto se vedení společnosti před lety rozhodlo přijmout strategii, na jejímž základě by ČD Cargo expandovalo do zahraničí. Postupně byly rozšiřovány aktivity v Polsku, kde je držitelem licence k provozování drážní dopravy 100% dceřiná společnost CD CargoPoland. Ta v loňském roce přepravila 3,1 mil. tun zboží. Převažovalo černé uhlí, ale stále více bylo i hutních výrobků, kontejnerů a dalšího zboží.

Na jaře loňského roku jsme prostřednictvím pobočky ČD Cargo Niederlassung Wien vstoupili na rakouský trh a celkově zde přepravili více než 600 tis. tun zboží na vlastní licenci. Palivem z OKD jsme například zásobovali rakouskou elektrárnu Werndorf. Vlaky s našimi lokomotivami se již pravidelně objevují v rakousko-italské pohraniční stanici Tarvisio.

V Německu chceme stavět právě na zkušenostech z činnosti naší rakouské pobočky, neboť i zde je držitelem licence ČD Cargo, nikoliv dceřiná společnost CDCargoGermany. S tou bude nově zřízená pobočka ČD CargoNiederlassungDeutschland – do obchodního rejstříku zapsaná 5. března 2020 – úzce kooperovatzejména při akvizici nových obchodníchpřípadů. Proto mají i společné sídlo ve Frankfurtu nad Mohanem. „Německý trh považujeme za velmi perspektivní,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo a dodává: „Procesu získání licence předcházela důkladná analýza trhu a možností ČD Cargo.

Přes česko-německé hraniční přechody jsme v loňském roce přepravili cca 6 mil. tun v exportu a téměř shodný objem zboží dovezly naše vlaky do České republiky. Přepravují se automobily, kontejnery, pohonné hmoty, obilí. Objem přeprav z/do Německa je však mnohonásobně vyšší. Velké synergie vidíme ve spolupráci s pobočkou ve Vídni, která zajišťuje dopravu tranzitních vlaků přes Rakousko a dále v Německu musí doposud využívat služeb jiných dopravců.“

V čele s Vectrony a Traxxy

K vozbě vlaků v Německu budou nejprve využity interoperabilní lokomotivy řady 383 (Vectron), které po absolvování příslušných zkoušek doplní desítka nových Traxxů řady 388. Naší konkurenční výhodou jsou strojvedoucí, kteří již nyní zajíždějí do Německa, a souběžně s očekávanými nárůsty přeprav bude realizován nábor nových strojvedoucích. „V roce 2020 bychom po Německu chtěli převézt nejméně půl milionu tun zboží. Již nyní je možné kontaktovat naše obchodní manažery a informovat se o možnostech zajištění přeprav prostřednictvím naší pobočky v Německu,“ uzavírá Ivan Bednárik. Uvidíme, jak ekonomiku v Evropě ovlivní epidemie koronaviru. Každopádně ČD Cargo je připraveno úspěšně rozšířit působnost do další země.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

ČD Cargo a výlukové přepravyČD Cargo a výlukové přepravy

25.6.2020 - Jaro je obdobím, kdy se opět naplno rozbíhají výlukové práce na železnici. Na jednu stranu působí provozní problémy a jsou příčinou vícenákladů při realizaci přeprav po odklonových trasách, na stranu druhou pro naši společnost… »

Martin Bělčík: Naším posláním je autorizovat budoucnostMartin Bělčík: Naším posláním je autorizovat budoucnost

24.6.2020 - Tři čtvrtiny tržeb Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) pocházejí od zákazníků ze zahraničí. Uzavření hranic kvůli pandemii Covid-19 způsobilo náhlý pokles zakázek tohoto pro ČR vysoce strategického podniku. I díky loňským… »

Technické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZTechnické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZ

25.5.2020 - S železnicí se Václav Souček, vedoucí oddělení infrastruktury úseku technického ředitele Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), seznámil už v útlém věku. Doba pokročila a dnes je zkušeným, klíčovým pracovníkem ústavu a… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika