Martin Bělčík: Největší hrozbou je věta „takto se to dělalo vždycky“
17.2.2025 - Uplynulý rok byl ve Výzkumném Ústavu Železničním po předchozím útlumu opět ve znamení výrazně rostoucí poptávky po službách. Společnost zejména ve druhé polovině roku 2024 dosáhla na svůj kapacitní strop. O výsledcích VUZ jsme hovořili s generálním ředitelem firmy Martinem Bělčíkem. Nastínil také plány na následující roky a popsal, jak se projevovala masivní instalace ETCS do starších vozidel. Zmínil se rovněž o tom, jak se VUZ připravuje na autonomní vlaky či na nástup umělé inteligence (AI). Celý článek »
Michal Krapinec: Smekám před všemi železničáři za jejich obdivuhodné nasazení
22.1.2025 - České dráhy v uplynulém roce uvedly do provozu největší počet nových lokomotiv, elektrických, motorových a netrakčních jednotek v moderní historii. K tomu rozjely velké investiční akce v oblasti údržby vlaků a pokračují v zavádění digitálních technologií, které mají za cíl zefektivnit činnosti napříč společností. Předseda představenstva a generální ředitel Michal Krapinec za to v bilančním rozhovoru všem zaměstnancům děkuje a zároveň odkrývá plány na rok letošní.
Martin Elstner: Bateriové vlaky jsou novou výzvou, na kterou se těšíme
23.12.2024 - Zářijové povodně se v dotčených oblastech promítly takřka do všech oblastí života lidí. Ušetřena nezůstala ani železnice, a tak i kolegům z OCÚ Východ přibyla k běžným provozním starostem také snaha zajistit fungování dráhy v co možná nejvyšší míře v době během i po přírodní katastrofě. Ničím jiným jsme ani rozhovor s ředitelem Martinem Elstnerem začít nemohli, dostalo se ale také na plánovanou malou revoluci v podobě prvních bateriových vlaků ve vozovém parku Českých drah a otázku, co jejich provoz vlastně bude obnášet.