Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy

Rozhovor - všechny zprávy

Jaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodůJaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodů

8.11.2012 - Mezi rizika, s nimiž musí počítat každá státní i soukromá firma, patří také nekalé chování nebo podvody zaměstnanců. Naštěstí existují i osvědčená systémová opatření, jak krádežím nebo korupci zamezit, například zřízení externích komunikačních kanálů, přes které se management může dozvědět o praktikách poškozujících zájmy společnosti. České dráhy v tomto směru udělaly před několika dny významný krok vpřed.

Celý článek »

 

Ladislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcůmLadislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcům

25.10.2012 - Výroba a modernizace železničních vozidel má na Slovensku více než stoletou tradici. Severozápadní město Vrútky si v tomto ohledu získalo dobrou pověst už v dobách federace, zejména u oprav elektrických lokomotiv. Od poloviny 90. let se zdejší firma ŽOS Vrútky vrhla na evropský trh. O úrovni práce jejích zaměstnanců se mohou přesvědčit i cestující v České republice.

Celý článek »

 

O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajůJan Šatava: O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajů

11.10.2012 - Budoucnost řady lokálních tratí v republice je v ohrožení. Kraje totiž v posledních letech na některých úsecích přestávají objednávat provoz regionálních spojů. Jan Šatava patří do tábora hlasitých kritiků tohoto trendu. Podle něj by se k provozu na lokálkách měli vyjadřovat především lidé, kteří u nich bydlí, ne krajští úředníci a politici, kteří rozhodují od stolu podle akademických výpočtů.

Celý článek »

 

Tomáš Čoček: Naše dopravní stavby se podřídily evropským prioritámTomáš Čoček: Naše dopravní stavby se podřídily evropským prioritám

27.9.2012 - Bez pomoci z Bruselu by leckterá dopravní stavba vůbec nezačala, což se týká i železnice. Na druhou stranu tyto projekty vážou poměrně značné prostředky z domácích zdrojů nutné na spolufinancování. Navíc tam, kde se národní priority nekryjí s evropskými, je čím dál obtížnější něco realizovat.

Celý článek »

 

Filip Drápal: Pražská MHD zažila v září revoluci, ale vlaky jezdí jako dříveFilip Drápal: Pražská MHD zažila v září revoluci, ale vlaky jezdí jako dříve

13.9.2012 - Každý pracovní den použije železnici v rámci Pražské integrované dopravy okolo 90 tisíc lidí. Toto číslo rok od roku stoupá, letos prý o více než 10 procent. S přesunem cestujících z autobusů do vlaků počítá organizace ROPID i po výrazné změně jízdních řádů MHD na začátku září. Hlavním limitem dalšího růstu je ovšem kapacita infrastruktury a částečně i dostatečná kvantita i kvalita drážních vozidel.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika