Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Petr Žaluda: K úspěchu nám musí pomoci každý zaměstnanec
20.2.2013 - Za uplynulých pět let se České dráhy významně změnily. Přibylo nových a modernizovaných vozidel, zlepšilo a zprůhlednilo se hospodaření. Společnost uzavřela dlouhodobé smlouvy s objednateli dopravy ve veřejném závazku, na druhou stranu však čelí rostoucí konkurenci na liberalizujícím se trhu. Za budoucnost ČD přirozeně nese největší odpovědnost jejich vrcholový management, zejména generální ředitel, se kterým přinášíme rozhovor.
Marie Vopálenská: Domácí průmysl potřebuje politickou podporu
19.2.2013 - Výrobci kolejových vozidel jsou sice navzájem konkurenty, ale současně i partnery, kterým se někdy vyplatí táhnout za jeden provaz. Z tohoto důvodu se české a moravské železniční firmy sdružují, aby politici lépe slyšeli jejich názory a doporučení. Zatímco v zahraničí je běžné, že vlády podporují domácí firmy, zejména kvůli zaměstnanosti a vyššímu výběru daní, u nás se tak děje bohužel spíše sporadicky.
Lenka Horáková: Na Vysočině už většina vozidel prošla modernizací
12.1.2013 - Už rok a čtvrt jezdí na území Vysočiny nové motorové vozy Regio-Shuttle RS1. Nakonec jich České dráhy nasazují v tomto kraji jen 13 a ne 17, jak se původně plánovalo. I tak ale prodělal zdejší vozidlový park za poslední roky radikální proměnu. Modernizací prošly či budou procházet i všechny nejdůležitější stanice. Na rozdíl od drtivé většiny krajů v republice tu však stále nefunguje integrovaný dopravní systém.
Aleš Najbrt: Jeho příjmení se stalo symbolem pro naše barvy a design
2.1.2013 - Když se řekne NAJBRT, většina čtenářů Železničáře si vybaví vozidlo Českých drah v modro-modrém nátěru v příslušném provedení. Pak si možná ještě uvědomí, že s tím má cosi společného nějaké grafické studio nebo dokonce konkrétní člověk téhož jména. Aleš Najbrt se už stal opravdu nedílnou součástí korporátní identity ČD.
Milan Čermák: Stát musí nastavit pravidla pro hospodaření se stanicemi
6.12.2012 - Na první pohled vypadá vlastnictví nádražní budovy lákavě. Jenže když těch budov máte více než tisícovku a významnou část z nich vlastně nepotřebujete, stane se konkurenční výhoda snadno finanční zátěží. Vše ještě komplikují zájmy památkářů a aktivistů. Bez systémového zásahu státu v této oblasti se České dráhy zřejmě neobejdou.