Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Milan Čermák: Stát musí nastavit pravidla pro hospodaření se stanicemi
6.12.2012 - Na první pohled vypadá vlastnictví nádražní budovy lákavě. Jenže když těch budov máte více než tisícovku a významnou část z nich vlastně nepotřebujete, stane se konkurenční výhoda snadno finanční zátěží. Vše ještě komplikují zájmy památkářů a aktivistů. Bez systémového zásahu státu v této oblasti se České dráhy zřejmě neobejdou.
Miroslav Klich: Na ostravské letiště by mohly jezdit i RegioPantery
22.11.2012 - V jeho obvodě jezdí více než 700 osobních a spěšných vlaků denně. Jako ředitel KCOD se Miroslav Klich stará o to, aby tyto spoje sloužily v souladu s potřebami a plány krajské samosprávy a nabízely cestujícím co nejvyšší kvalitu. Musí také myslet do budoucna, takže už nyní plánuje, jaká vozidla budou jezdit na nových či nově elektrizovaných tratích – třeba na ostravské letiště.
Jaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodů
8.11.2012 - Mezi rizika, s nimiž musí počítat každá státní i soukromá firma, patří také nekalé chování nebo podvody zaměstnanců. Naštěstí existují i osvědčená systémová opatření, jak krádežím nebo korupci zamezit, například zřízení externích komunikačních kanálů, přes které se management může dozvědět o praktikách poškozujících zájmy společnosti. České dráhy v tomto směru udělaly před několika dny významný krok vpřed.
Ladislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcům
25.10.2012 - Výroba a modernizace železničních vozidel má na Slovensku více než stoletou tradici. Severozápadní město Vrútky si v tomto ohledu získalo dobrou pověst už v dobách federace, zejména u oprav elektrických lokomotiv. Od poloviny 90. let se zdejší firma ŽOS Vrútky vrhla na evropský trh. O úrovni práce jejích zaměstnanců se mohou přesvědčit i cestující v České republice.
Jan Šatava: O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajů
11.10.2012 - Budoucnost řady lokálních tratí v republice je v ohrožení. Kraje totiž v posledních letech na některých úsecích přestávají objednávat provoz regionálních spojů. Jan Šatava patří do tábora hlasitých kritiků tohoto trendu. Podle něj by se k provozu na lokálkách měli vyjadřovat především lidé, kteří u nich bydlí, ne krajští úředníci a politici, kteří rozhodují od stolu podle akademických výpočtů.