Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Zdeněk Štěpánek: Krok s konkurencí udržíme jen s novými lokomotivami
4.11.2015 - V pořízení zcela nových interoperabilních lokomotiv, které budou schopné jezdit po celé Evropě, vidí ČD Cargo jednu z možností, jak se stát konkurenceschopnou firmou. Aktuálně se chystá předání více než dvou desítek Peršingů z mateřských Českých drah pro potřeby nákladní dopravy a také revitalizace některých dieselových řad. Nejen o problematice vozového parku jsme hovořili s ředitelem Odboru údržby a oprav kolejových vozidel ČD Cargo Zdeňkem Štěpánkem.
Pavel Krtek: InterPantery konkurenci nepředáme
28.10.2015 - Letošní rok byl pro České dráhy poměrně náročný. Po úmorném horku komplikujícím práci našich zaměstnanců či nezaviněné tragédii Pendolina ve Studénce přišly spory s konkurenčními soukromými dopravci, které nyní vyvrcholily hádkami o provoz na lince R13. Nejen k tomu se v rozhovoru vyjádřil předseda představenstva ČD Pavel Krtek.
Jan Bitter: Trenažér připraví strojvůdce i na ojedinělé situace
21.10.2015 - Od založení Dopravního vzdělávacího institutu (DVI) uplynulo deset let. Během této doby se DVI na trhu dopravního vzdělávání etabloval na tuzemskou jedničku, ačkoli i tento obor zasáhl konkurenční boj a zdolávání legislativních propastí. O tom, jak se daří čelit oběma faktorům, ale i o novinkách, které by měly zásadně změnit výcvik strojvedoucích, jsme hovořili s Janem Bitterem, předsedou představenstva DVI.
František Kozel: V Maloměřicích snad brzy vyroste zázemí pro Pantery
7.10.2015 - Železnice ho provází už od studií. Nejprve pracoval řadu let v Lokomotivním depu Ústí nad Labem u tehdejších ČSD, aby v roce 2002 přešel do privátního železničního sektoru. Letos v létě se František Kozel vrátil zpět k národnímu dopravci, kde od srpna zastává funkci vrchního přednosty brněnského Depa kolejových vozidel. Protože přes třináct let působil v soukromém sektoru, může dnes s nadhledem hodnotit a srovnávat obě tyto oblasti.
František Bureš: Tržby za nájemné činí ročně skoro půl miliardy
16.9.2015 - Když jsme před časem na tomto místě přinesli rozhovor s Františkem Burešem, stál ještě na nejvyšší pozici dceřiné společnosti DPOV. Dnes je členem představenstva Českých drah, který má na starosti úsek techniky, servisu a dále správu a prodeje majetku. Zodpovídá také za oblast centrálního nákupu a logistiky. Jeho motto v práci zní: „Musíme být více efektivní ve všem, co děláme.“