Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Patrik Kotas: Pendolino by mohlo více zářit!
16.3.2016 - Jméno Patrika Kotase je synonymem pro design dopravních prostředků a staveb moderní doby. S nadsázkou říká, že vlaky ho prostupují všemi směry. Už jako malý sbíral jejich modely a zároveň nezastírá, že jeho duševní úchylkou je veřejná doprava jako celek. Jak se z něj stal uznávaný architekt a designér, co nového chystá a proč se v něm vaří krev, když kdokoli řekne, že jezdí „sockou“?
Jan Sůra: Česká železnice se nemá za co stydět
2.3.2016 - Slovní spojení novinář a doprava ve většině lidí u nás evokuje jméno Jan Sůra. Pro někoho je symbolem „bojovníka za lepší časy“, jiným se nad jeho články otevírá pověstná kudla v kapse. Vadí mu, že je zosobněním kontroverze? A jezdí vůbec veřejnou dopravou i v čase, kdy nepíše reportáže? Jak se staví k nařčení, že je novinářem placeným soukromými dopravci? Redaktor MF Dnes poskytl Železničáři exkluzivní rozhovor.
Pavol Gábor: Klíčovým partnerem pro nás zůstávají České dráhy
17.2.2016 - Osobní doprava na Slovensku loni čelila mnoha nepříznivým okolnostem. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nejprve bojovala s nárůstem milionů cestujících, kteří začali využívat bezplatné přepravy, navíc prohrála v nerovném boji s privátním konkurenčním dopravcem na trase Bratislava – Košice a musela zrušit všechny vlaky kategorie InterCity. Nejen o negativních událostech jsme hovořili s generálním ředitelem a předsedou představenstva ZSSK Pavolem Gáborem.
Ivan Bednárik: Na expanzi do zahraničí jsme připraveni
3.2.2016 - Letošní rok bude pro dceřinou společnost Českých drah ČD Cargo nesmírně důležitý. Firma připravuje řadu novinek, chystá se na nákup nových lokomotiv a také na uskutečnění nových přeprav. Na co vše se nákladní dopravce zaměří, jsme se zeptali předsedy představenstva ČD Cargo Ivana Bednárika.
Pavel Krtek: Hájit naše postavení na trhu není možnost, ale povinnost
20.1.2016 - Do horkého křesla šéfa Českých drah usedá přes rok. Každý den si uvědomuje, že řídí společnost, jejíž akcionáři jsou všichni občané této země, zaměstnává na 15 tisíc lidí a má věřitele, jejichž důvěra ve stabilitu národního dopravce se dá vyjádřit sumou 33 miliard korun. Takovou hodnotu mají dluhopisy vydané Českými drahami. Jak snáší Pavel Krtek tuto obrovskou zodpovědnost? Zná recept, který udrží a bude dále rozvíjet postavení firmy na trhu a ve společnosti?