Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Pavel Karšulín: Naši zaměstnanci dokážou udržet standardy kvality
15.8.2018 - V polovině července začala první etapa velkých výluk v železničním uzlu Brno, které budou mít dopad na regionální i dálkovou dopravu. Jde o zatěžkávací zkoušku pro veškerý personál Českých drah, který bude muset operativně reagovat na nestandardní situace a být připraven pomoci našim zákazníkům. Nejen o zásahu do běžného fungování provozních záležitostí, ale i činnostech technicko-hospodářského zázemí jsme hovořili s manažerem Zákaznického personálu (ZAP) Brno Pavlem Karšulínem.
Pavel Krtek: Zadlužení Českých drah kleslo o čtyři miliardy korun
1.8.2018 - Hrubé zadlužení Českých drah kleslo o čtyři miliardy korun. Stalo se tak díky nedávnému splacení korunových dluhopisů. Nejen o tom, ale například také o otevřených výběrových řízeních na obslužnost v krajích jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem Českých drah Pavlem Krtkem.
Šárka Cidlinská: Vlastníme nemovitosti za desítky miliard korun
18.7.2018 - Správa majetku představuje řešení řady složitých úkolů. Své o tom ví Šárka Cidlinská, ředitelka odboru správy a prodeje majetku Českých drah. Zabývá se stovkami drobných obchodních případů, ale také budoucím prodejem nemovitostí v lokalitě nákladového nádraží na Žižkově, odprodejem části smíchovského nádraží a připravovaným prodejem dalších pozemků státní organizaci SŽDC. Nejen o tom se zmínila v rozhovoru pro Železničáře.
Miloslav Kopecký: Modernizace systémů ČD je pro nás výzvou
2.7.2018 - Modernizace odbavovacích systémů národního dopravce, integrace, zajímavé a úspěšné projekty anebo nízké počty schopných IT specialistů na trhu. O těchto i dalších tématech jsme hovořili s předsedou představenstva společnosti ČD – Informační systémy, dceřinky Českých drah, Miloslavem Kopeckým.
Jindřich Poláček: Bojujeme s akutním nedostatkem řidičů
14.6.2018 - Počátky původní společnosti ČSAD Chrudim, která je dnes sídlem firmy Arriva Východní Čechy, sahají až do roku 1949. Současný obchodní název se používá od roku 2013. Vlastníkem celé skupiny Arriva je osmým rokem německý koncern Deutsche Bahn, který ve čtrnácti zemích světa provozuje autobusovou, železniční i trolejbusovou dopravu. Partnerskou firmou Českých drah například při zajišťování autobusů u mimořádností nebo v návaznostech na vlaky v rámci integrovaného dopravního systému IREDO je dceřiná společnost Arriva Východní Čechy se sídlem v Chrudimi. Hovořili jsme s jejím ředitelem Jindřichem Poláčkem.