Železničář / Provoz / Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí
Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí
17.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: DRÁŽNÍ INSPEKCE
Jednotka 844.006, která byla poničena při srpnové mimořádné události u Milavčí na Domažlicku, se už do provozu nevrátí. Zcela zničená polovina vlaku bude sešrotována poté, co z ní technici odinstalují všechny upotřebitelné díly. Druhou polovinu si České dráhy ještě nějaký čas nechají a také použijí jako zásobárnu komponent. V druhé polovině vlaku je poškozen především podvozek, respektive uzel uložení dílu na podvozku, dorazy podvozků a powerpack včetně zavěšení.

„Jednotka je poničená natolik, že by se oprava už nevyplatila,“ upřesnil Radek Sedláček, vedoucí oddělení servisu hnacích vozidel ČD. „Kromě toho by rekonstrukce trvala příliš dlouhou dobu. Věc jsme řešili i s výrobcem,“ doplnil. Nyní je poničená polovina dvouvozové jednotky odstavená v plzeňském Oblastním centru údržby ČD Západ, druhá je zatím v Blížejově. Nebude se tak opakovat model, který České dráhy aplikovaly po incidentu u Perninku. Tehdy se totiž rozhodly RegioShark opravit.
Stamilionové škody
Do šrotu putoval i osobní vůz řady Bdmpee, řazený za lokomotivou mezinárodního Západního expresu, který do jednotky 844.006 čelně narazil. Nejdříve jej hasiči pomocí jeřábu snesli na louku pod železničním náspem a později jej rozřezala a zlikvidovala specializovaná firma. ČD si nechaly jen náhradní díly včetně podvozků.
Při mimořádné události, která se stala letos 4. srpna, se střetly expres v čele s motorovou lokomotivou řady 223 německého dopravce s osobním vlakem, vedený jednotkou RegioShark. Při incidentu zemřeli tři lidé – dva strojvedoucí a jedna cestující. Škody přesáhly sto milionů korun. Příčiny neštěstí u Milavčí i nadále šetří orgány činné v trestním řízení a Drážní inspekce.
Další články této rubriky
Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště
28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi… »
ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS
30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V… »
Legendární Gorily pomalu dosluhují
29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou,… »