Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / V Ostravě měl premiéru upravený vůz Bdmtee

V Ostravě měl premiéru upravený vůz Bdmtee

1.7.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Už podvacáté hostil areál ostravského nákladového nádraží tradiční výstavu kolejových vozidel či nových informačních technologií a manipulační techniky Czech Raildays. Tři velmi horké dny, ve kterých se veletrh za účasti asi dvou stovek vystavovatelů uskutečnil, patřily i dvoudenní odborné konferenci se zaměřením na aktuální stav budování železnice v ČR.

V Ostravě měl premiéru upravený vůz Bdmtee

České dráhy letos v Ostravě od 11. do 13. června představily jak prototyp modernizovaného osobního vozu řady Bdmtee od firmy DPOV pro regionální spoje, tak i modernizovaný vůz 1. třídy s bistrem řady ARmpee, který je již v počtu několika kusů v provozu na dálkových linkách. Nechyběla ani dvouvozová elektrická jednotka řady 650 RegioPanter. Ta, byť už v modernějším provedení, rozšíří flotilu národního dopravce v příštích letech. „České dráhy jsou tradičním partnerem a vystavovatelem na největším českém veletrhu drážní techniky, kde byl úplnou novinkou modernizovaný osobní vůz pro regionální osobní vlaky řady Bdmtee. Právě ten může být rozumnou ekonomickou alternativou v rámci modernizací vozového parku pro regionální dopravu,“ řekl místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák. Člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Vereš, jenž na veletrhu tento vůz slavnostně pokřtil s předsedou představenstva dceřiné společnosti DPOV Romanem Kottem, doplnil, že vůz Bdmtee dostal zcela nové sedačky s textilním potahem. Snížení jejich počtu přinese větší komfort. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky 230 V, USB konektory pro dobíjení elektroniky či nový audiovizuální informační systém s LCD monitory.  

Dorazila i hnací vozidla

Samozřejmostí byla expozice hnacích vozidel. Primát v kolejové expozici hrály hned dva stroje od českotřebovského výrobce CZ LOKO. Obdiv sklízela především hybridní dvounápravová lokomotiva HybridShunter 400 coby absolutní novinka ve výrobním programu firmy. Stroj je určen především pro posunovací službu, kde pohon zajišťuje trakční baterie. Ta se napájí systémem plug-in, tedy ze zásuvky vnějšího napájení. Vznětový motor typu CAT C4.4 slouží pouze jako záložní na velmi krátké dojezdy.

Z České Třebové se přijeli pochlubit i čtyřnápravovým mohutným strojem EffiShunter 1000, který pochází z pětikusové série pro dceřinou společnost Českých drah ČD Cargo. Tento stroj má vznětový motor o výkonu 895 kW a prostorná vyvýšená kabina umožňuje strojvedoucímu dobrý rozhled na trať. Určitě není bez zajímavosti, že všechny EffiShuntery budou již z výroby vybavené zabezpečovacím systém ETCS.

Nákladní lokomotivy a komponenty

Když už byla řeč o společnosti ČD Cargo, tak pro její dceřinou firmu CD Cargo Poland vyrobila polská továrna Newag Gliwice elektrickou lokomotivu typu Dragon E6ACT. Stroj, který vznikl ve spolupráci s Instytutem Elektrotechniki Warszawa a projekční kanceláří EC Engineering, pochází z rodiny šestinápravových lokomotiv pro provoz na tratích elektrizovaných stejnosměrným systémem 3 kV. Mezi elektrickými hnacími vozidly na veletrhu nechyběla ani lokomotiva Vectron od firmy Siemens, určená pro polského dopravce PKP Cargo. Své místo měl i speciální čtyřnápravový vůz typu VT 420, uzpůsobený pro testování technologií zabezpečovacích zařízení firmy Thales. Vozidlo, přezdívané Lucy, bylo původně v provozu v regionální dopravě v Německu. Na veletrh přijel i modernizovaný RegioSprinter firmy AŽD, který bude na Švestkové dráze zajišťovat od prosince pravidelnou dopravu. Mimochodem tato trať s číslem 113 slouží primárně jako zkušební polygon společnosti AŽD.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash CallČeské dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call

17.12.2020 - Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu… »

Opravy CityElefantů se postupně navýšíOpravy CityElefantů se postupně navýší

1.12.2020 - První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském… »

Ejpovický tunel otestován na dvoustovkuEjpovický tunel otestován na dvoustovku

25.11.2020 - V Ejpovickém tunelu mezi Plzní a Rokycany se uskutečnila série zkušebních jízd rychlostí 200 km/h. Jejich hlavním cílem bylo získat praktické poznatky o chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti.… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika