Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště

V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště

20.1.2024 – autor: VÍT ČEPICKÝ

Když na přelomu tisíciletí doputovala modernizace prvního železničního koridoru ke stanici Lovosice, samotné budovy nádraží a nástupišť se prakticky nedotkla. Historický dluh se daří napravovat až nyní – kompletní obnovou již prošly nástupiště 3 a 4, práce se v současnosti soustředí na první dvě. A dočká se i nádražní budova.

V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště

Koncem devadesátých let dvacátého století se mladá Česká republika potýkala s povadnutím hospodářství, což se neblaze propsalo také do obnovy železniční infrastruktury, jež si nesla z období před revolucí obrovský vnitřní dluh. Jedním z důsledků byla i řada kompromisů ve výstavbě prvního železničního koridoru. Mezi ně bohužel patří i rekonstrukce železniční stanice Lovosice. Ta se dočkala pouze částečné obnovy kolejiště, jelikož ale disponovala již od konce 60. let 20. století perony a podchodem, plány na kompletní obnovu nástupišť a nádražní budovy byly odsunuty do budoucna. V tomto případě jsme se naštěstí budoucnosti dočkali. Během roku 2023 se uskutečnila kompletní obnova nástupišť 3 a 4, která konečně získávají důstojnější podobu. Jedná se například o vyšší nástupní hranu pro bezproblémový nástup do železničních vozidel. S postupující obnovou se cestující rovněž dočkají bezbariérového přístupu díky novým výtahům pro veřejnost.

S respektem k minulosti
Aktuálně se stavba soustředí převážně na jednostranné nástupiště 1 u nádražní budovy a na nástupiště 2. Zásadní novinkou zejména pro místní obyvatele je prodloužení dříve slepého podchodu směrem k Novému Klapému, části Lovosic, která byla doposavad kolejištěm odříznutá – v délce téměř jednoho kilometru nebylo možné železnici legálně překonat. To pochopitelně vedlo k častému nedovolenému pohybu osob v kolejišti a bohužel i k řadě tragických událostí. Hotovo by mělo být v průběhu letošního roku.
Zároveň se zkraje roku 2024 chystá start rekonstrukce nádražní budovy. Ta současná vznikla v roce 1968 v rámci přestavby celého uzlu. Stavbu odkazující na tehdy velmi populární bruselský styl navrhl známý architekt Josef Danda. Ačkoliv nebyla realizována v původním zvažovaném rozsahu, má své nesporné kvality, které současná rekonstrukce bude respektovat.
Zmizet by tak měly necitlivé úpravy, které se na stanici postupem času nabalovaly, zároveň dojde k vylepšení technických parametrů budovy tak, aby byla provozně ekonomičtější a pro cestující komfortnější. U budovy nádavkem vznikne parkoviště pro jízdní kola, což obyvatelé rovinatých Lovosic jistě ocení. Konec prací se očekává v srpnu 2025. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

Tornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo ČeskemTornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo Českem

25.5.2024 - Řada 460 se loučí s pravidelným provozem. Někdejší ikona příměstských vlaků na severu Čech, Olomoucku nebo Ostravsku předává štafetu novějším strojům v podobě jednotek RegioPanter. Na konci dubna se za mimořádného zájmu… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika