Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

9.8.2016 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky.

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

České dráhy letos zahájily postupnou obměnu rychlíkových souprav na lince Praha – Hradec Králové – Trutnov. První komfortní vozy byly nasazeny se začátkem jízdního řádu a další následovaly během jara a uplynulých týdnů. Cestujícím nabízejí klimatizované prostory, elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou mobilní telefony a notebooky nebo větší stolky u vybraných míst, na kterých lze pracovat.

„V současné době již v Hradci Králové disponujeme dvěma desítkami moderních klimatizovaných vozů, které jsme dosud využívali ve vlacích EuroCity na linkách do Vídně nebo Budapešti,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Vagony jsou dnes zařazovány do rychlíků jezdících z Hradce Králové do Prahy. V srpnu skončí výlukové práce mezi Hradcem Králové a Jaroměří a moderní vozy tak budou moci sloužit cestujícím na celé lince z Trutnova do Prahy. Od nového jízdního řádu dále počet moderních klimatizovaných vozidel na této lince ještě zvýšíme,“ upřesnil Michal Štěpán. 

Soupravy zatím nejsou kompletní

Do „hradeckých“ rychlíků jsou tak nyní zařazovány až tři moderní klimatizované vozy s předsuvnými, tlačítky ovládanými nástupními dveřmi. Jejich interiér je klimatizovaný a sedačky potažené textilem. U vybraných sedaček jsou větší stolky, na kterých lze například pracovat, nebo hrát stolní hry. Vozy jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony nebo notebooky. WC je moderní konstrukce s uzavřeným systémem, které je možné používat také ve stanici.

Dopravce postupně modernizuje i další vlakové soupravy v Královéhradeckém kraji. Vedle současné modernizace rychlíkových souprav, která bude pokračovat i v novém jízdním řádu, České dráhy pořídily v uplynulém období například moderní bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter pro linku Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, které na trati dosahují rychlost až 160 km/h. Soupravy jsou vybaveny i wi-fi připojením k internetu. Na dalších tratích jezdí modernizované motorové jednotky Regionova, vratné soupravy z velkých motorových vozů a modernizaci parku doplňuje čtveřice moderních motorových vozů RegioShuttle původem z Německa.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 5

Další články této rubriky

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

Tornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo ČeskemTornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo Českem

25.5.2024 - Řada 460 se loučí s pravidelným provozem. Někdejší ikona příměstských vlaků na severu Čech, Olomoucku nebo Ostravsku předává štafetu novějším strojům v podobě jednotek RegioPanter. Na konci dubna se za mimořádného zájmu… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika