Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Rok železnice připomene zvláštní vlak

Rok železnice připomene zvláštní vlak

30.4.2021 – autor: LIBOR LOCHMAN, JOSEF HOLEK

Letošní rok je pro železničáře zcela mimořádný. Začal Evropský rok železnice – událost, která zde doposud nebyla a v následujících desetiletích nepochybně hned tak nebude. Poprvé v historii Evropské unie je takto vyznamenán druh dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí. Celou kampaň doprovodí Evropský vlak. Za více než měsíc projede celý starý kontinent. Na své pouti zastaví i v Praze.

Rok železnice připomene zvláštní vlak

Ukázat společnosti, že železnice je tady pro ni, pro obyvatele celé Unie stejně tak jako pro firmy a je prostředkem, který významně přispěje k bez­emisní mobilitě v Evropě. To je cílem iniciativy Evropské komise. Aby nosnou myšlenku podtrhla, připravuje výpravu speciálního Evropského vlaku. Vyjede z Lisabonu, metropole aktuálně Unii předsedajícího Portugalska, a svou pouť skončí v Lublani, hlavním městě nástupnického Slovinska.
Železnice je pro dosažení cílů bez­emisní ekonomiky naprosto klíčová. Současné emise skleníkových plynů z dopravy tvoří 25 % celého objemu, přičemž plán je snížit je o 90 %.  Přitom železnice dokáže nabídnout zaměstnání desetitisícům lidí, umožní rychle přepravit je i náklad na krátké a dlouhé vzdálenosti a být zároveň maximálně šetrná k životnímu prostředí.  A co více, železnice je velmi bezpečná. Přesto, vlaky přepravují v evropském průměru pouze 7 % osob a 11% nákladů. Máme tedy šanci situaci vylepšit.
Jak na to, může napovědět právě speciál. Ten projede celý kontinent a zastaví ve většině hlavních měst a zprostředkuje setkání s politickou reprezentací i občany. Výstava na palubě vlaku představí význam evropských dopravních sítí v evropské ekonomice, důležitost dopravních investic a samozřejmě také významnou roli železnice. Vlak bude provozován ve spolupráci národních
dopravců, mezi nimi i Českých drah.
Dopravci a jejich partneři se budou také významně podílet na pořádání akcí v místech, kde bude mít vlak pobyt. 

Libor Lochman je někdejší výkonný ředitel Sdružení evropských železnic (CER) v Bruselu, poradce předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Ivana Bednárika, koordinátor a manažer celého projektu.

 

Souprava

  • sestavena by měla být z pracovní a odpočinkové části
  • pracovní část budou tvořit dva výstavní vozy, umožňující Evropské komisi představit cíle propojení Evropy dopravním sítěmi, jakož i roli železnice v tomto ohledu
  • vlak doplní konferenční vůz, jenž bude sloužit pro pořádání mítinků či brífinků
  • odpočinkovou zónu zajistí vůz 1. třídy s panoramatickými okny a jídelní vůz
  • pro účely nočních přesunů je k dispozici vůz lůžkový

Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

RegioSpideři si ve Veselí dopřávají komplexní péčiRegioSpideři si ve Veselí dopřávají komplexní péči

6.5.2021 - Pro udržení vysoké míry spolehlivosti a bezpečnosti motorových jednotek Stadler Regio Shuttle RS1 je nezbytné přesně dodržovat plánované stupně preventivních kontrol a oprav těchto vozidel. Jejich nejvyšší stupně dlouhodobě pro… »

 Flotilu Vectronů ČD posílilo dalších šest strojů Flotilu Vectronů ČD posílilo dalších šest strojů

4.5.2021 - České dráhy převzaly v březnu od společnosti Rolling Stock Lease do nájmu všech šest vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Dopravce tím rozšířil flotilu těchto strojů ze stávajících jedenácti na sedmnáct… »

 Pendolina si dopřávají velkou údržbu Pendolina si dopřávají velkou údržbu

3.5.2021 - Za běžného provozu patří jednotky řady 680 Pendolino k nejvytíženějším vlakům Českých drah. Šest ze sedmi souprav je obvykle nasazeno každý den a denní průměrný běh dosahuje přes 1 100 km. Teď jsou však kvůli snížené… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika