Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

3.10.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Trojice railjetů pokořila hranici 2 milionů kilometrů, to je, jako by každý z nich ujel více než pětkrát cestu mezi Zemí a Měsícem. Zbytek souprav se této hranici rychle přibližuje. Dohromady už má sedm railjetů Českých drah na svém kontě více než 13,5 milionu kilometrů, více než 23 000 uskutečněných spojů a desetitisíce spokojených cestujících na trase Praha – Vídeň nebo Praha – Brno.

První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

„Railjety jsou dnes vedle Pendolin u zákazníků nejoblíbenější spoje. Díky nim stoupl za 4,5 roku zájem o cestování mezi Prahou a Brnem nebo mezi Českem a Rakouskem o desítky procent. Proto při další modernizaci našich souprav vycházíme z této koncepce. Od května 2021 začneme nové soupravy postupně uvádět do provozu a od prosince 2021 je nabídneme na všech Západních expresech a na Krušnohorech z Prahy do Chebu přes Plzeň i přes Ústí nad Labem,“ uvedl místopředseda představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro obchod Radek Dvořák.

Railjet je sedmivozová pevně spojená netrakční jednotka. Využívá tak řadu výhod charakteristických pro běžné osobní vozy a zároveň pro ucelené jednotky. Mezi ně patří tlakotěsné mezivozové přechody umožňující bezbariérový pohyb po soupravě, nebo možnost posilovat tyto vlaky o dodatečné vozy klasické stavby. Railjety ČD nabízejí 442 míst k sezení, místa pro osoby na vozíku, dětské kino, sedm míst pro uložení jízdních kol. Vybavené jsou wi-fi, restauračním vozem a dalšími službami. „Railjety jsou v současnosti naše nejspolehlivější a nejproduktivnější osobní vozy, které dobře zvládají i současné náročné klimatické podmínky. Měsíčně má každá souprava plánovaný průměrný výkon okolo 38 000 kilometrů. To je skoro obvod Země po rovníku. V novém jízdním řádu na ně budeme klást ještě vyšší požadavky, když navíc zajistí provoz dvou párů posilových vlaků mezi Prahou a Brnem nebo jízdu přímého spoje Graz – Praha – Berlín s trasou dlouhou přibližně tisíc kilometrů,“ upozornil Michal Vereš, člen představenstva a námětek generálního ředitele pro provoz.

Osvědčený koncept railjetů využívají ČD při další obnově vozidlového parku. Z jejich konstrukce vychází i nejmodernější vozy pro Západní expresy a rychlíky Krušnohor. Tyto soupravy budou dodány během roku 2021 a od prosince 2021 pravidelně obslouží tyto linky. Zároveň se stávající soupravy typu EC/IC přesunou na jiné vnitrostátní rychlíkové linky, kde nahradí starší vozy z bývalé NDR.

 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Vozy řady Bdmtee omládnouVozy řady Bdmtee omládnou

10.7.2020 - Dosluhující vagony řady Bdmtee z někdejšího východního Německa se brzy dočkají kompletní renovace. České dráhy vyhlásily výběrové řízení na sériovou modernizaci až 52 těchto vozů pro regionální spoje. Vítěz tendru… »

RegioNovy dostanou wi-fi i zásuvkyRegioNovy dostanou wi-fi i zásuvky

24.6.2020 - České dráhy pokračují v modernizaci svého vozidlového parku. Po omlazení osobních vozů pro dálkovou i regionální dopravu přišly na řadu úpravy motorových jednotek řady 814. Potřeba vychází nejen z požadavků cestujících na… »

Moderní soustruh nezastavila ani pandemieModerní soustruh nezastavila ani pandemie

22.6.2020 - Moderní podúrovňový soustruh Českých drah, jediný svého druhu v zemi, se v provozu osvědčil. Potvrzují to počty osoustružených náprav. Dopravce jej zakoupil a zprovoznil před dvěma lety ve zrekonstruované hale pražského Střediska… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika