Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

3.10.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Trojice railjetů pokořila hranici 2 milionů kilometrů, to je, jako by každý z nich ujel více než pětkrát cestu mezi Zemí a Měsícem. Zbytek souprav se této hranici rychle přibližuje. Dohromady už má sedm railjetů Českých drah na svém kontě více než 13,5 milionu kilometrů, více než 23 000 uskutečněných spojů a desetitisíce spokojených cestujících na trase Praha – Vídeň nebo Praha – Brno.

První railjety ČD dosáhly dvou milionů kilometrů

„Railjety jsou dnes vedle Pendolin u zákazníků nejoblíbenější spoje. Díky nim stoupl za 4,5 roku zájem o cestování mezi Prahou a Brnem nebo mezi Českem a Rakouskem o desítky procent. Proto při další modernizaci našich souprav vycházíme z této koncepce. Od května 2021 začneme nové soupravy postupně uvádět do provozu a od prosince 2021 je nabídneme na všech Západních expresech a na Krušnohorech z Prahy do Chebu přes Plzeň i přes Ústí nad Labem,“ uvedl místopředseda představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro obchod Radek Dvořák.

Railjet je sedmivozová pevně spojená netrakční jednotka. Využívá tak řadu výhod charakteristických pro běžné osobní vozy a zároveň pro ucelené jednotky. Mezi ně patří tlakotěsné mezivozové přechody umožňující bezbariérový pohyb po soupravě, nebo možnost posilovat tyto vlaky o dodatečné vozy klasické stavby. Railjety ČD nabízejí 442 míst k sezení, místa pro osoby na vozíku, dětské kino, sedm míst pro uložení jízdních kol. Vybavené jsou wi-fi, restauračním vozem a dalšími službami. „Railjety jsou v současnosti naše nejspolehlivější a nejproduktivnější osobní vozy, které dobře zvládají i současné náročné klimatické podmínky. Měsíčně má každá souprava plánovaný průměrný výkon okolo 38 000 kilometrů. To je skoro obvod Země po rovníku. V novém jízdním řádu na ně budeme klást ještě vyšší požadavky, když navíc zajistí provoz dvou párů posilových vlaků mezi Prahou a Brnem nebo jízdu přímého spoje Graz – Praha – Berlín s trasou dlouhou přibližně tisíc kilometrů,“ upozornil Michal Vereš, člen představenstva a námětek generálního ředitele pro provoz.

Osvědčený koncept railjetů využívají ČD při další obnově vozidlového parku. Z jejich konstrukce vychází i nejmodernější vozy pro Západní expresy a rychlíky Krušnohor. Tyto soupravy budou dodány během roku 2021 a od prosince 2021 pravidelně obslouží tyto linky. Zároveň se stávající soupravy typu EC/IC přesunou na jiné vnitrostátní rychlíkové linky, kde nahradí starší vozy z bývalé NDR.

 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Vozidla Olomouckého kraje dostávají jednotný vzhled Vozidla Olomouckého kraje dostávají jednotný vzhled

18.11.2019 - České dráhy investují do modernizace vozidel pro regionální dopravu Olomouckého kraje půl miliardy korun. Na základě desetiletých smluv, které ČD se zástupci regionu uzavřely, budou na Hané a Jesenicku jezdit vozidla jednotného… »

Novinky ve vozidlovém parku ČD: Přibude až 182 nových, osobní vozůNovinky ve vozidlovém parku ČD: Přibude až 182 nových, osobní vozů

15.11.2019 - Vozidlový park Českých drah se rozroste až o 182 nových vozů pro expresní vlaky. O nákupu moderní techniky rozhodl řídicí výbor ČD na svém říjnovém zasedání. Nové komfortní vozy budou moci jezdit rychlostí 230 km/h. Ta je… »

Heligón vyjel s cestujícími po půl století trvající pauzeHeligón vyjel s cestujícími po půl století trvající pauze

11.11.2019 - Parní lokomotiva 414.096 z roku 1906 přezdívaná Heligón se po více než padesátileté přestávce a nákladné rekonstrukci vypravila na koleje i s cestujícími. Svůj další historický okamžik si odbyla v sobotu 19. října na trati z… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika