Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

22.6.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Osobní vozy řad A, B, AB a BDs si v plzeňském depu Českých drah dopřávají omlazovací kúru. Technici chtějí do podzimu revitalizovat dohromady osmačtyřicet vozidel, o dalších dvaapadesát se podle „mustru“ z depa v Plzni postarají ve stejném časovém horizontu depa v Brně a Hradci Králové. Vozy se postupně objevují na rychlíkových linkách v celé republice.

České dráhy revitalizují stovku starších vagonů řad A, B, AB a BDs

Západočeši zakázku získali poté, co loni zvládli kvalitně opravit vagony stejných řad pro rychlíky mířící z Prahy do Českých Budějovic. Rukama správkařů loni prošlo osmdesát kusů kolejové techniky. Pozitivní ohlasy na odvedenou práci tehdy národní dopravce zaznamenal i z ministerstva dopravy, objednatele dálkové dopravy, a také od zástupců Středočeského kraje.

Kompletně vyčištěné

Z vozů postupně mizí koženková sedadla, celkovou obnovou prochází toalety včetně speciálního polepu. Dále je na seznamu prací seřízení oken a dveří, kompletní hloubková očista interiérů a revize zavírání dveří. Pokud chybí bezpečnostní oranžová LED světla u vstupních dveří, jsou doinstalována. Novotou často nezáří jen do semiše přečalouněné sedačky, ale i podlahy. „Kolegové odvedli poctivý kus práce. Nastavili vysokou laťku kvality, kterou musí nyní dodržet i další depa,“ zhodnotil výsledky plzeňských kolegů ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta. Plzeňští budou mít svůj příděl osmačtyřiceti vozů z celé republiky hotový na podzim, s pracemi začali na sklonku ledna. Zpět v provozu už je necelých třicet vozů.

Díky zkušenostem a odpovídajícímu zázemí je Plzeň připravena pomoci. „Například čalouníme více sedaček. Máme na to personální kapacity i pořádnou dílnu,“ sdělili technici na nedávném kontrolním dnu. Náklady na opravu stovky vozů se budou pohybovat okolo 35 milionů korun.


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 4.56

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika