Železničář / Provoz / České dráhy dál rozšiřují připojení k internetu ve vlacích
České dráhy dál rozšiřují připojení k internetu ve vlacích
1.8.2019 – autor: JOSEF HOLEK
České dráhy také letos pokračují v instalaci wi-fi do desítek vozů a službu před prázdninami postupně zavedly v dalších rychlících, konkrétně ve čtyřiašedesáti multifunkčních vozech řady Bbdgmee. Od roku 2020 by mělo být připojení k internetu dostupné ve většině dálkových vlaků a tato služba se rozšiřuje i v regionální dopravě. Plánováno je i vybavení vozů pro noční dopravu.
„Během uplynulého půl roku jsme rozšířili nabídku wi-fi hlavně do běžných rychlíků. Služba je nyní dostupná v označených vozech rychlíků Rožmberk a Bezdrev na lince R 11 Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno, v rychlících Slezan linky R 8 z Brna přes Přerov a Ostravu do Bohumína, v rychlících Vltava a Lužnice z Prahy do Tábora, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic a také v rychlících linky R 9 Vysočina Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Zároveň jsme wi-fi doplnili do některých osobních vlaků s řídicími vozy. Jde například o vlaky na lince Plzeň – Beroun,“ vyjmenoval konkrétní relace Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy ČD. Zakázku provádí společnost DPOV, dceřiná firma Českých drah, přímo v jednotlivých Oblastních centrech údržby.
Napříč vozidlovým parkem
Během příštího roku bude wi-fi dostupná ve všech moderních vozech ČD v dálkové dopravě, a pokryje tak většinu dálkových spojů. Zároveň se rozšíří nabídka wi-fi také na dalších regionálních linkách. „Loni jsme technologii doplnili například do vozů řad ABpee a Bdpee, letos je postupně instalujeme i do řad Aee, Bpee a Bee. Do konce roku by se mohli cestující bezplatně připojit i v lůžkových vozech řady WLABmz,“ doplnil Jiří Sádovský, vedoucí oddělení produktů ČD.
České dráhy nyní nabízejí wi-fi připojení k internetu už ve více než tisícovce spojů po celé České republice. Počínaje Pendolinem, railjety nebo expresy EuroCity přes rychlíky až po osobní vlaky. Přes palubní wi-fi se k internetu připojí například cestující v moderních motorových vozech na Vysočině, v jednotkách InterPanter a RegioPanter na tratích Brno – Pardubice – Praha, Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, Horažďovice – Plzeň nebo Chomutov – Ústí nad Labem – Děčín či v soupravách RegioShark z Hulína přes Valašské Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm nebo na tratích Karlovarského a Ústeckého kraje.
Další články této rubriky
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »