Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / ČD představí první modernizované Pendolino

ČD představí první modernizované Pendolino

20.9.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Pražské depo zanedlouho opustí první revitalizované Pendolino. Vnitřek jednotky se změní prakticky od základu, naopak barevné schéma exteriéru zůstane zachováno. Práce na vlajkové lodi Českých drah provádí dceřiná společnost DPOV. První redesignovaná jednotka 680.005 by se měla na kolejích objevit už za pár dnů.

ČD představí první modernizované Pendolino

DPOV dokončuje práce na první revitalizované jednotce Pendolino. Halu v pražském depu kolejových vozidel (DKV) by měla souprava 680.005 opustit zhruba v polovině září. Další vlaky budou následovat. V Pendolinu, které v pravidelném provozu jezdí už 12 let, bude modernizované téměř vše. Technici provedli i vyvazovací opravu. „Dva vozy z první jednotky jsou již kompletní, na dalších pěti dodavatel pracuje,“ informoval na konci srpna Michal Šimandl z odboru kolejových vozidel ČD. „Poté začneme Pendolino oživovat, zvážíme jej a vypravíme se na první zkušební jízdu,“ dodal.

Na revitalizaci pracuje dceřiná společnost ČD, firma DPOV. A zatímco na exteriéru budou změny spíše minimální, interiér získá modernější vizáž. Národní dopravce si objednal například nová stropní světla a panely z eloxovaného hliníku, prodloužené police na zavazadla, nové sedačky (v první třídě čalouněné kůží) nebo podokenní panely. Technici vyčistí a přebrousí původní kryty topení a provedou přípravu pro elektronický místenkový systém. Do všech vozů navíc ČD dodají oboustranné LCD monitory. Dvě jednostranné obrazovky umístí za bar na stěnu a nahradí tím stávající reklamní poutače. Jedna poslouží pro zobrazení informací pro cestující, druhou využije cateringová firma. Novou podobu dostanou i toalety či bistro vůz, vyměněna bude podlahová krytina a nově budou řešeny elektrické zásuvky s USB konektory. Lampičky, stejně jako ostatní světelné zdroje, vytvoří LED moduly. Před zahájením redesignu technici provedli i vyvazovací opravu podvozků.

Vždy odstavena jen jedna

V provozní jednotce Praha Jih pražského depa se vždy pracuje jen na jedné jednotce. „Na další se začne pracovat do dvou týdnů ode dne, kdy se protokolárně předá předchozí,“ upřesnil před časem Miroslav Kupec, člen představenstva ČD zodpovědný za techniku, servis a majetek. Po pětce budou následovat soupravy 001, 002, 007, 004, 003 a 006. „Změny v pořadí však mohou nastat. Jsme například limitováni dodáním třetí soupravy z Itálie,“ vysvětlil Šimandl a narazil na fakt, že čelní trakční vůz řady 682 spolu s vozem 082 jsou na opravě ve strojírnách Alstomu v Saviglianu. Tam putovaly po tragické srážce s kamionem na přejezdu ve Studénce.

Pendolina vyrazila v barvách ČD na českou železniční síť v prosinci 2005. Od té doby najelo každé přes tři a půl milionu kilometrů, celkově přepravila na deset milionů cestujících. Nyní šestice jednotek brázdí trasy mezi Košicemi, Ostravskem a Prahou, resp. Prahou, Františkovými Lázněmi a Chebem. „Pro období od léta 2017 do podzimu 2018 budou přijata opatření k náhradě jednoho oběhu vlakem kategorie InterCity. To nám umožní ve velmi krátkém čase provést úpravu na všech soupravách,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Rezervační systémy pro cestující jsou již upraveny na přechodný stav.

Pendolino v Itálii

Čelní trakční vůz řady 682 spolu s vozem 082 jednotky 680.003 poničené při nehodě na železničním přejezdu ve Studénce přijedou zpět do České republiky v únoru 2018. Na vloženém voze bylo nutné opravit poničený rám dveří, který technici získali vyřezáním z prvního trakčního vozu. Dále zavařili díry na skříni a nainstalovali nové nástupní dveře a koberce na představky. Naopak skříň trakčního vozu řady 682 bude kompletně nová včetně laminátového čela, částí interiéru, stanoviště strojvedoucího nebo spřáhla. Nyní je hotová pouze skříň z hliníkových profilů.  Na přezkoušení a opravu zamířily i některé technologické celky včetně měničů, rozvaděčů, systému naklápění, klimatizace, brzdového boxu nebo přepojovače. Tento model jednotky se už několik let nevyrábí, Alstom tedy musel zajistit dodávky nevyráběných dílů nebo adekvátní náhrady těch poškozených. Oprava by měla vyjít na zhruba 210 milionů korun.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 4.54

Další články této rubriky

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO).… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika