Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Znalostní báze: pomůcka pro operátory
22.3.2013 - Zaměstnanci Kontaktního centra Českých drah používají softwarovou aplikaci s trochu zvláštním názvem: Znalostní báze. Aplikace, která obsahuje aktuální informace z osobní dopravy včetně mimořádností, produktové listy a Knihu normálií, slouží operátorům pro poskytování správných a hlavně rychlých informací na dotazy položené veřejností.
V Nymburce křísí k životu stříbrný unikát z ČKD
14.3.2013 - Navenek nablýskaný historický motorový skvost, který vedle Slovenské strely patřil k vrcholům předválečné konstrukční školy, uvnitř stroj napěchovaný moderními technologiemi. Řeč je o Stříbrném šípu, unikátním motorovém voze M 260.001 z ČKD Praha, který se v podstatě zázrakem dochoval dodnes a jemuž v těchto měsících specialisté DPOV v Nymburce fakticky podruhé pomáhají na svět.
Polská výpomoc u nejrychlejšího EuroCity
1.3.2013 - Na našich kolejích se setkáváme nejen s Taurusy ÖBB, ale nově i se stejnými stroji polského dopravce PKP Intercity. Ty jsou předurčeny pro vedení nejrychlejšího vlaku EuroCity 110 Praha, který má v některých úsecích téměř shodné jízdní doby jako Pendolino. Husarů, jak se polským Taurusům říká, má však polský dopravce málo, a tak je někdy nahrazují stroje EP09.
Rekonstrukce Staré Paky rozmotala letitý gordický uzel
20.2.2013 - Bolestivé místo železnice v Podkrkonoší bylo odstraněno. Stanice Stará Paka byla až do loňského listopadu jedním z posledních uzlů bez odjezdových návěstidel s ručně stavěnými výhybkami. Dnes tu nad bezpečností bdí elektronické stavědlo a doprava se výrazně zrychlila. Dva roky trvající radikální modernizace ale přinesla také nutnost změnit zažité zvyky cestujících i železničářů.
Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů
24.1.2013 - Pronajaté rakouské lokomotivy řady 1216.2 budou pro České dráhy zřejmě ještě nějaký čas hrát důležitou roli. Pro reálné využití Taurusů v provozu je ale potřeba získat povolení od správce infrastruktury. Někde se to podaří, jako v případě úseku mezi Kolínem a Brnem přes Havlíčkův Brod, jinde už je to komplikovanější, jako na trati 231 z Prahy do Kolína přes Lysou nad Labem.