Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy

Provoz a technika - všechny zprávy

Rekonstrukce Staré Paky rozmotala letitý gordický uzelRekonstrukce Staré Paky rozmotala letitý gordický uzel

20.2.2013 - Bolestivé místo železnice v Podkrkonoší bylo odstraněno. Stanice Stará Paka byla až do loňského listopadu jedním z posledních uzlů bez odjezdových návěstidel s ručně stavěnými výhybkami. Dnes tu nad bezpečností bdí elektronické stavědlo a doprava se výrazně zrychlila. Dva roky trvající radikální modernizace ale přinesla také nutnost změnit zažité zvyky cestujících i železničářů.

Celý článek »

 

Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů

24.1.2013 - Pronajaté rakouské lokomotivy řady 1216.2 budou pro České dráhy zřejmě ještě nějaký čas hrát důležitou roli. Pro reálné využití Taurusů v provozu je ale potřeba získat povolení od správce infrastruktury. Někde se to podaří, jako v případě úseku mezi Kolínem a Brnem přes Havlíčkův Brod, jinde už je to komplikovanější, jako na trati 231 z Prahy do Kolína přes Lysou nad Labem.

Celý článek »

 

V olomouckém depu se zaměřili na podvozky Görlitz V olomouckém depu se zaměřili na podvozky Görlitz

9.1.2013 - V olomouckém depu kolejových vozidel najdeme v rámci Českých drah výjimečné pracoviště, které se – jako jediné v republice – zaměřuje na opravy a zlepšení chodových vlastností podvozků typu Görlitz u rychlíkových vozů. Osmnáct zdejších pracovníků musí při své činnosti dbát především na přesnost.

Celý článek »

 

Jak se rodí RegioPantery aneb šelmy v nedbalkáchJak se rodí RegioPantery aneb šelmy v nedbalkách

20.12.2012 - Nová vozidla pro regionální dopravu si poměrně rychle budují renomé pohodlných vlaků. Aby si cestující mohli užít jejich nízkopodlažnost, komfort či připojení k internetu, musí technici odvést stovky hodin různorodé práce. Více než sto tisíc součástek a šedesát kilometrů kabeláže projde rukama zaměstnanců Škody Transportation při montáži jednoho RegioPantera. Vydali jsme se proto přímo do Plzně, abychom vám přinesli pohled z výroby.

Celý článek »

 

Poslední vyrobená Regionova opustila brány závodu v ŠumperkuPoslední vyrobená Regionova opustila brány závodu v Šumperku

20.12.2012 - Po sedmi letech skončila v Šumperku výroba motorových Regionov, které vznikaly z asi 30 let starých vozů řad 810 a 010. V pořadí 237. jednotku ve středu 12. prosince odevzdali zástupci společnosti Pars nova dopravci. Regionální vozidla nyní jezdí na tratích ve všech krajích republiky, přičemž zajišťují výkon necelé třetiny všech osobních vlaků Českých drah.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika