Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Vozy řady Bdmpee vyrazily do ostrého provozu
10.6.2013 - Začátkem letošního května vyjel do zkušebního provozu s cestujícími první modernizovaný vůz řady Bdmpee ze čtyřicetikusové série určené pro České dráhy. Po prvních nesmělých krůčcích, menších technických závadách, a tím pádem sporadickém řazení do souprav mezistátních expresů spojujících Prahu a Ostravu se Žilinou, již slouží v běžném provozu. Od úterý 14. května k tomuto vozu přibyl ještě druhý, který je zařazován na stejnou mezinárodní relaci.
S každým odběrem energie platíme solární daň
23.5.2013 - Kdo je u nás největším plátcem příspěvku na obnovitelné zdroje elektřiny? Pokud hádáte, že České dráhy, máte pravdu. Národní železniční dopravce letos na tento účel odvede 682 milionů korun! Toto nechtěné prvenství vyplývá z faktu, že ČD, včetně dceřiné společnosti ČD Cargo, patří vzhledem k povaze své činnosti k největším odběratelům elektřiny. Nejedná se tedy o trest za neekologické chování, ale o důsledek dnes platné legislativy.
Domácí a silný motorák: po 20 letech omlazujeme Kvatra
6.5.2013 - Na začátku 90. let jsme jako malí kluci sledovali rušný provoz na tratích. Soutěžil jsem s bratranci, kdo pozná jako první vozidlo přijíždějící ze vzdáleného oblouku. A právě tehdy se mezi spoustou známých strojů najednou začaly objevovat novotou zářící motorové vozy označené řadou 842. Když se kolem nás u Kunčic pod Ondřejníkem Kvatro poprvé prohnalo, v kombinaci se starými vagony Bix a ještě starším Kredencem řady 831 na postrku, zůstali jsme ještě dlouho stát s otevřenou pusou.
S aztéckým kódem jsme získali nezaměnitelné jízdenky
25.4.2013 - Masivní využívání moderních informačních technologií, zejména ve spojení s celosvětovou sítí Internet, nutí dopravce nabízet své služby i jiným než klasickým způsobem. V případě Českých drah šlo primárně o propojení e-Shopu s odbavovacími technologiemi tak, aby měl cestující možnost jednoduše si zakoupit elektronicky jízdenku s 2D kódem a rovnou nastoupit do vlaku.
Stanice Holoubkov září novotou
18.4.2013 - Železnice a Holoubkov na Rokycansku k sobě patří už od roku 1869. Právě v tomto roce byla zprovozněna tzv. západní dráha Praha – Plzeň – Brod nad Lesy. Navíc se Holoubkov stal ve 20. letech minulého století vyhlášeným letoviskem obyvatel Plzně i Prahy, a to hlavně díky okolním lesům a také dobré dopravní železniční dostupnosti. Obojí trvá až do dnešních časů.