Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Dominanta Děčína změní do konce listopadu tvář
4.11.2013 - Železniční most spojující levý a pravý břeh Labe v Děčíně podstupuje výraznou omlazovací kúru. Stavba od svého vybudování v roce 1868 prochází v pořadí již třetí změnou. Právě probíhající rekonstrukce, do které bude investováno téměř 80 milionů korun, již měla být dokončena. Čáru přes rozpočet stavbařům i dopravcům však udělaly červnové povodně.
Informace pod jednou střechou: DISOD pro dispečery
31.10.2013 - Dispečerský informační systém osobní dopravy zvaný DISOD zaujímá pozici nejdůležitějšího systému pro řízení provozu osobní železniční dopravy u Českých drah. Jde o novou aplikaci, která spojuje informace z více systémů v jediném místě šitém na míru dispečinku osobní dopravy ČD. Obsluha při řízení provozu je nyní snadnější a pohodlnější.
Na Plzeňsku se naučili pracovat s výlukami v zádech
10.10.2013 - Plzeňský uzel se dlouhodobě potýká s velkou stavební činností. Může za to především budování 3. tranzitního koridoru. Rozsáhlá omezení s tím související se pak projevují na cestujících, ale i na provozních zaměstnancích. „Současné stavby zasahují prakticky do všech tratí, které Plzní procházejí. Aby nedocházelo ke kolizím, je nutná koordinace s dalšími významnými stavbami v kraji, například s přeložkou silnice I/26,“ říká ředitel KCOD Plzeň Vladimír Kostelný.
Rychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastruktury
3.10.2013 - Na Vysočině najdeme tři tratě zásadního významu. Je to trať 230, respektive 250, spojující Brno s Havlíčkovým Brodem a Kolínem, následovaná neméně důležitou spojnicí 240 Brno – Jihlava a tratí 225 Jihlava – Veselí nad Lužnicí. Všechny tři hlavní tratě mají dvě klíčové charakteristiky: velké množství přepravených cestujících v rychlících a nízkou rychlost. V příštích měsících a letech dojde spíše jen k dílčím zlepšením.
Čtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometry
19.9.2013 - Pokud v těchto týdnech pojedete po hlavní železniční trati na Táborsku, můžete vidět stavbu 4. koridoru v přímém přenosu. Stavební firmy na konci června zahájily práce v úsecích Tábor – Sudoměřice u Tábora a Horusice – Veselí nad Lužnicí. Vidina kompletního koridoru včetně kratších jízdních dob se opět o něco více zhmotnila. Podle posledních slibů by měl být hotov v roce 2016, ale již nyní je jasné, že se to zřejmě nepodaří.