Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy

Provoz a technika - všechny zprávy

Rychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastrukturyRychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastruktury

3.10.2013 - Na Vysočině najdeme tři tratě zásadního významu. Je to trať 230, respektive 250, spojující Brno s Havlíčkovým Brodem a Kolínem, následovaná neméně důležitou spojnicí 240 Brno – Jihlava a tratí 225 Jihlava – Veselí nad Lužnicí. Všechny tři hlavní tratě mají dvě klíčové charakteristiky: velké množství přepravených cestujících v rychlících a nízkou rychlost. V příštích měsících a letech dojde spíše jen k dílčím zlepšením.

Celý článek »

 

Čtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometryČtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometry

19.9.2013 - Pokud v těchto týdnech pojedete po hlavní železniční trati na Táborsku, můžete vidět stavbu 4. koridoru v přímém přenosu. Stavební firmy na konci června zahájily práce v úsecích Tábor – Sudoměřice u Tábora a Horusice – Veselí nad Lužnicí. Vidina kompletního koridoru včetně kratších jízdních dob se opět o něco více zhmotnila. Podle posledních slibů by měl být hotov v roce 2016, ale již nyní je jasné, že se to zřejmě nepodaří.

Celý článek »

 

Čekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do ZlínaČekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do Zlína

29.8.2013 - Myšlenka upravit a rozšířit trať vedoucí z Otrokovic do Zlína vznikla již ve dvacátých letech 20. století. Následně v letech třicátých započaly stavební práce, jejichž pozůstatky jsou dodnes viditelné. Nyní se snad blýská na lepší časy a Zlín se má brzy dočkat elektrifikované, částečně dvoukolejné tratě. Manažer infrastruktury SŽDC projekt zařadil do plánu investic na letošní rok.

Celý článek »

 

Stanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláštěStanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláště

15.8.2013 - Mezi aktuální stavby na prvním koridoru patří i úsek v Ústí nad Orlicí. Za necelé dva roky zde vlaky Českých drah budou moci jezdit podstatně vyšší rychlostí. Dramatickou změnou projde i samotné nádraží, neboť SŽDC má v plánu vybudovat novou budovu. Otázkou ale zůstává osud historického objektu, který je dosud v majetku Českých drah.

Celý článek »

 

Hospodaření Zásobovacího centra ČD pod stálým tlakem na úspory Hospodaření Zásobovacího centra ČD pod stálým tlakem na úspory

25.7.2013 - Žádná, ani ta sebemenší firma se neobejde bez skladového hospodářství. U Českých drah jde navíc o logisticky precizně propracovaný systém, který má na starosti organizační složka s názvem Zásobovací centrum. Ta se stará o permanentní dostatek všeho, co je k provozu tak velké společnosti potřeba – od náhradních dílů pro kolejová vozidla po ochranné pracovní pomůcky a tiskopisy.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika