Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Na nádraží v Havlíčkově Brodě budují důstojné zázemí pro drážní hasiče
27.2.2014 - Dnes se podíváme do stanice Havlíčkův Brod, kde nedávno vznikla hasičská stanice. Takřka ve středu republiky, v Kraji Vysočina, je druhým rokem k dispozici železniční drážní záchranka, která v případě potřeby vyjíždí i do sousedních krajů. Ač drážní hasiči náleží do působnosti manažera infrastruktury, tedy SŽDC, zasahují ponejvíce u případů, které jsou spojeny s národním dopravcem – společností České dráhy.
Česká řada 380 získává v Maďarsku pevnou půdu pod nohama
13.2.2014 - Technicko-bezpečnostní zkoušky lokomotiv Českých drah řady 380 v Maďarsku úspěšně pokračují. Na konci ledna testy absolvovaly stroje čísel 380.003 a 380.014. Do konce února ale mají projít schvalovacím procesem další kusy vozidel řady, aby mohly být v budoucnu nasazeny v pravidelném provozu na mezinárodní vlaky EuroCity. Maďarští strojvedoucí byli s naší nejmodernější elektrickou lokomotivou spokojeni.
Zabezpečovač MIREL verze 04: konec tvrdých a bezdůvodných zastavení?
30.1.2014 - Vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 od slovenského výrobce HMH Bratislava dobře znají i čeští strojvedoucí. Je instalován mimo jiné na strojích řady 380, disponují jím bratislavské Gorily řady 350 a také rakouské Taurusy 1216.2. Všechny zmíněné řady strojvůdci ČD pravidelně sedlají. A se stejnou pravidelností bojují se záludnostmi, které jim MIREL připravuje, zejména na zhlaví stanic. Nová verze MIREL 04 by měla některé problémy odstranit.
Jak vypadá všední den strojvedoucího na stanovišti v Pendolinu
15.1.2014 - Žádný pracovní den strojvedoucího není stejný jako ten druhý. Kvůli stavu vozidla, situaci na trati, počasí, ale i psychickému stresu z mimořádností. Strávili jsme jeden den se strojvedoucím Michalem Kučerou, kterého můžete občas vidět na stanovišti Pendolina na trase Ostrava – Praha – Plzeň – Cheb – Františkovy Lázně. Stejně jako většinu jeho kolegů ho práce baví a inspiruje.
Kolegové z Vídně se zacvičili na řadě 380
19.12.2013 - Od neděle 15. prosince jezdí lokomotivy řady 380 v pravidelném provozu také do Rakouska. České dráhy je nasazují na spojích EuroCity na trase Praha – Vídeň – Wiener Neustadt. Ještě před zahájením tohoto režimu musela zhruba sedmdesátka rakouských strojvedoucích absolvovat školení, aby mohli moderní české stroje vůbec vést.