Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Legendární britské šelmy se svezly autovlakem na Slovensko
4.9.2014 - Autovlaky Českých drah, tedy spoje umožňující cestujícím přibalit si jako své „spoluzavazadlo“ i osobní automobil či motocykl, se především v letní sezoně těší velkému zájmu. Hlavní klientelou jsou zejména rodiny cestující na dovolenou na Slovensko následované řidiči na služebních cestách.
Zastavení u kolegů v Bohumíně
21.8.2014 - Stanice Bohumín ležící ve Slezsku je pro většinu tamních cestujících důležitým uzlem. Přestupuje se tu nejen z dálkových spojů na regionální vlakové či autobusové spoje, ale také na mezinárodní spoje směřující do Polska nebo naopak do Rakouska a na Slovensko. Na bohumínském nádraží i v sousedním depu můžeme potkat takřka všechna česká stejnosměrná nebo vícesystémová vozidla. Pravidelnými hosty jsou tu také stroje z Polska a Slovenska. Zdejší železničáři tedy mají práci více než pestrou.
Přes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budov
7.8.2014 - Prodej rozsáhlého nemovitého majetku Českých drah Správě železniční dopravní cesty se mírně protahuje a proběhne zřejmě až na přelomu roku. I proto se regionální správy majetku stále starají o komplex výpravních a dalších budov. Nejsou to jen běžné opravy, ale i investice. V některých případech se podařilo najít komerční partnery, kteří se na akcích podílejí. Přinášíme vám několik pohledů na tyto činnosti z různých koutů republiky.
Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28
24.7.2014 - Pro patnáct strojvedoucích Českých drah se od 4. července stala oficiálně novým výkonem čerstvě zprovozněná linka U28, která je trasována z Děčína přes Bad Schandau a Sebnitz do Dolní Poustevny a Rumburku. Aby ale mohly vlaky ve slavnostní den vyjet, museli se muži sedlající červená Desira DB Regio s novým vozebním ramenem a místními specifiky důkladně seznámit.
Lidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostí
3.7.2014 - Co je dráha dráhou, stávají se na ní bohužel čas od času takzvané mimořádné události. Ty mohou mít různý rozsah. Jde třeba o zranění cestujícího ve vlaku či drážního zaměstnance při posunu, střet vlaku se stromem nebo automobilem. Každopádně se jedná vždy o neplánovanou situaci, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozu. Řešení mimořádností se dotýká zaměstnanců hned několika profesí, včetně těch od Českých drah.