Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Plzeňské nádraží a tratě pod náporem náročných stavebních úprav
27.11.2014 - Ti, kteří nějaký čas Plzeň nenavštívili, jistě kvitovali, že již je otevřen podchod spojující nástupiště, vestibul a ulice Železniční a Šumavská, nebo že už je dokončena modernizace tratě z Plzně do Chebu včetně mostů přes Radbuzu. Další akce provázené výlukami ale následují a příští rok se očekává jejich nárůst. Stavby budou pokračovat i v následujících letech.
Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti
13.11.2014 - Den D, na který se čekalo několik měsíců, nastal ve středu 22. října. Ráno přesně v 5.39 hodin se z pražského hlavního nádraží vydala v čele pravidelného vlaku poprvé na svoji cestu do Budapešti moderní česká elektrická lokomotiva 380.015. Splnil se tím další ze snů o evropské interoperabilitě a Česká republika se tak díky svým vlastním výrobkům přímo propojila s Maďarskem. Do té doby bylo do Maďarska možné zajíždět z České republiky pouze se slovenskými stroji řad 350 nebo 362.
Kocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempem
30.10.2014 - Za tři roky oslaví Sedmsetčtyřicet¬dvojky své čtyřicátiny. Dnes představují nejpočetnější skupinu motorových lokomotiv u nás, nicméně v osobní dopravě nejsou v pravidelné službě využívány. U drážních fanoušků se pro ně vžila milá přezdívka Kocour. K ohlédnutí do dřevních dob této univerzální čtyřosé motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je třeba se vrátit do roku 1970.
Jizerskohorská železnice se vylepšuje. Nejen kvůli RegioSpiderům
16.10.2014 - Od 5. srpna až do začátku listopadu přesedlali cestující mezi Jabloncem nad Nisou, Tanvaldem a Desnou z vlaků do autobusů. Důvodem je rozsáhlá nepřetržitá výluka jmenovaného úseku, k němuž patří ještě část Tanvald – Velké Hamry a trať Smržovka – Josefův Důl, během níž zdejší jizerskohorské tratě a stanice zcela omladí svou tvář. Výsledkem této zásadní a rychlé investiční akce SŽDC bude modernizace tratě tak, aby obstála požadavkům na moderní taktovou kolejovou dopravu s intervalem ve špičce 30 minut.
Dvoumotoroví predátoři z Polska na Zlínsku za dva roky zdomácněli
18.9.2014 - Většinou je známe jako Žraloky. Z této přezdívky vychází i oficiální komerční název – RegioShark. Ale podle rčení jiný kraj, jiný mrav se jim říká jinak na Chodsku a jinak na Zlínsku. A právě do východní části republiky jsme se vypravili na lov Šariků, jak tu motorovým jednotkám PESA Link II říkají. První z nich začal v kraji jezdit v září 2012 a nás zajímalo, jak se jim dva roky poté daří.