Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy

Provoz a technika - všechny zprávy

Dvouzdrojová vozidla s baterií postupně překonávají nedůvěru dopravcůDvouzdrojová vozidla s baterií postupně překonávají nedůvěru dopravců

15.1.2015 - Kolejová vozidla mají ve srovnání s automobily pro využití zásobníků energie výhodné technické a ekonomické předpoklady, především nižší valivý a aerodynamický odpor. Již vybudovaná elektrizace části železniční sítě je využitelná jako infrastruktura pro nabíjení vozidel. Proč je tato bezpochyby progresivní technika tak trochu stranou zájmu a proč k ní mají dopravci nedůvěru?

Celý článek »

 

Dráhy bude křižovat další měřicí vůz pro ERTMS Dráhy bude křižovat další měřicí vůz pro ERTMS

12.12.2014 - Zkušební jízdou v úseku Kolín – Pardubice a zpět byl takříkajíc završen zrod dalšího zkušebního vozidla pro ERTMS pro Technickou ústřednu dopravní cesty SŽDC. Speciální hnací vozidlo vzniklo v DPOV, Provozním středisku oprav Nymburk, přestavbou z původního motorového vozu 851.014-1 vyrobeného v roce 1969. Nese označení 99 54 9165 002-5 nebo také zkráceně 165.002-5.

Celý článek »

 

Plzeňské nádraží a tratě pod náporem náročných stavebních úpravPlzeňské nádraží a tratě pod náporem náročných stavebních úprav

27.11.2014 - Ti, kteří nějaký čas Plzeň nenavštívili, jistě kvitovali, že již je otevřen podchod spojující nástupiště, vestibul a ulice Železniční a Šumavská, nebo že už je dokončena modernizace tratě z Plzně do Chebu včetně mostů přes Radbuzu. Další akce provázené výlukami ale následují a příští rok se očekává jejich nárůst. Stavby budou pokračovat i v následujících letech.

Celý článek »

 

Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti

13.11.2014 - Den D, na který se čekalo několik měsíců, nastal ve středu 22. října. Ráno přesně v 5.39 hodin se z pražského hlavního nádraží vydala v čele pravidelného vlaku poprvé na svoji cestu do Budapešti moderní česká elektrická lokomotiva 380.015. Splnil se tím další ze snů o evropské interoperabilitě a Česká republika se tak díky svým vlastním výrobkům přímo propojila s Maďarskem. Do té doby bylo do Maďarska možné zajíždět z České republiky pouze se slovenskými stroji řad 350 nebo 362.

Celý článek »

 

Kocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempemKocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempem

30.10.2014 - Za tři roky oslaví Sedmsetčtyřicet¬dvojky své čtyřicátiny. Dnes představují nejpočetnější skupinu motorových lokomotiv u nás, nicméně v osobní dopravě nejsou v pravidelné službě využívány. U drážních fanoušků se pro ně vžila milá přezdívka Kocour. K ohlédnutí do dřevních dob této univerzální čtyřosé motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je třeba se vrátit do roku 1970.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika