Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Jižní Morava se ocitla bez proudu. Zatím jen jako
22.4.2015 - Je to slovo, které hlavně odborníkům nahání husí kůži. Mnozí si přitom ani nedovedou představit, co by takzvaný blackout neboli totální a nečekaný výpadek energie vlastně způsobil. Právě na důsledky takového kolapsu a jeho řešení se zaměřilo nedávné velké cvičení v Jihomoravském kraji. A jaké výsledky přineslo? Ukázalo, že krizové plány pro velký výpadek elektrické energie jsou příliš obecné. Potřebují dopracovat na nižší úrovně.
Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020
9.4.2015 - Pětadvacetikilometrovou trať z Otrokovic do Vizovic čeká podle všeho zásadní proměna. Měla by být kompletně elektrifikována, v úseku Otrokovice – Zlín zdvoukolejněna, v plánu je nahrazení tří přejezdů mimoúrovňovými kříženími, zvýšení rychlosti a propustnosti. To vše za zhruba osm miliard korun. Nedávno schválená studie proveditelnosti tvrdí, že se to vyplatí a benefity, které tato modernizace stávající „páteřní lokálky“ Zlínského kraje přinese, bohatě vynahradí nemalou investici.
Poslední hlásce ve slezských Holasovicích zvoní umíráček
8.4.2015 - Zastávku Holasovice, která se nachází na trati 310 mezi Opavou a Krnovem, lze bezpochyby považovat za železniční skanzen. Je to patrně poslední hláska v celém Moravskoslezském kraji. Jde o raritu i v celostátním měřítku, neboť takových objektů s ručně ovládanými mechanickými návěstidly a současně i mechanickými závorami na kliku zůstalo na tuzemské železniční síti opravdu minimum. Její dny jsou však pomalu sečteny.
Odbočka Pohansko: místo, kde se křižují nejen railjety
25.3.2015 - Dva jednokolejné mosty přes řeku Dyji na česko-rakouské hranici v samém cípu jižní Moravy letos procházejí ozdravnou kúrou. Aby nebyla radikálně snížena propustnost tratě, vznikla nedaleko starobylého velkomoravského hradiště Pohansko provizorní dopravna stejného jména, která usnadní provoz během stavby na této části 1. tranzitního koridoru. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost, což uvítají zejména cestující railjetů na trati Praha – Vídeň – Graz.
Čeští strojvedoucí podstoupili zácvik na Slovenkách
11.3.2015 - Částečně nahradily dosluhující lokomotivy řady 350 zvané Gorily a od 10. ledna se slovenské mašiny 361.1. objevují na pravidelných jízdách v relaci Praha – Vsetín – Žilina na mezinárodních spojích EC 124 a EC 126. Turnusový oběh pro české i slovenské strojvedoucí je naplánován na celkem čtyři stroje, z nichž jeden jezdí i na expresu 561/560 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět. Jaké s nimi mají zkušenosti a co museli podstoupit, aby se s posilami co nejrychleji sžili?