Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Zima na okruhu ve Velimi ve znamení zkoušek dravců z Alstomu
6.5.2015 - Klimatické podmínky v Česku byly začátkem letošního roku mírné. Větší zájem zákazníků o zkušební okruh ve Velimi to však nepřineslo. V první lednové dekádě se tak otevřel prostor pro dokončení jedné fáze modernizace zabezpečovacího zařízení, kdy byly podél tratě velkého zkušebního okruhu (VZO) umístěny počítače náprav a v dopravní kanceláři instalována nová kolejová deska. Dispečer řídící drážní provoz na vlečce tak nyní má přehled o pohybu zkoušených vozidel po trati.
Cestujícím v motoráčcích usnadní jízdu nový infosystém
6.5.2015 - Převážně na dvou tratích v Libereckém kraji, lokálkách Martinice v Krkonoších – Rokytnice n. Jizerou a Stará Paka – Lomnice n. Popelkou, lze už skoro dva roky spatřit tradiční motorové vozy řady 810 DKV Česká Třebová, PJ Trutnov. Od ostatních se však odlišují novými venkovními a vnitřními audiovizuálními informačními systémy.
Depo hlídají pracovníci ostrahy prostřednictvím kamer
22.4.2015 - Každá firma si dobře střeží výsledky své práce a hlavně majetek. Provozovnu si oplotí, vybaví kamerami, případně najme ostrahu. Jak to ale udělat u rozlehlých, často neohrazených pracovišť Českých drah, kde je soustředěn majetek značné hodnoty? Národní dopravce si jako ochranku ve výběrovém řízení vybral společnost Securitas.
Jižní Morava se ocitla bez proudu. Zatím jen jako
22.4.2015 - Je to slovo, které hlavně odborníkům nahání husí kůži. Mnozí si přitom ani nedovedou představit, co by takzvaný blackout neboli totální a nečekaný výpadek energie vlastně způsobil. Právě na důsledky takového kolapsu a jeho řešení se zaměřilo nedávné velké cvičení v Jihomoravském kraji. A jaké výsledky přineslo? Ukázalo, že krizové plány pro velký výpadek elektrické energie jsou příliš obecné. Potřebují dopracovat na nižší úrovně.
Z Otrokovic do Vizovic za půl hodiny? Možná už po roce 2020
9.4.2015 - Pětadvacetikilometrovou trať z Otrokovic do Vizovic čeká podle všeho zásadní proměna. Měla by být kompletně elektrifikována, v úseku Otrokovice – Zlín zdvoukolejněna, v plánu je nahrazení tří přejezdů mimoúrovňovými kříženími, zvýšení rychlosti a propustnosti. To vše za zhruba osm miliard korun. Nedávno schválená studie proveditelnosti tvrdí, že se to vyplatí a benefity, které tato modernizace stávající „páteřní lokálky“ Zlínského kraje přinese, bohatě vynahradí nemalou investici.