Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Noční spoje na Slovensko hrají barvami omlazených lůžkových vozů
9.9.2015 - Od poloviny srpna jsou postupně do souprav spojů EuroNight 444 a 445 Slovakia zařazovány modernizované lůžkové vozy řady WLABmee200 NG společnosti WAGON SERVICE travel. Vozy zakoupila tato slovenská společnost od ruského národního dopravce RŽD, kde nosily označení WLABmee62, v červnu 2015. Vozy následně podstoupily modernizaci, repasi a technické revize v ŽOS Vrútky a ŽOS Trnava. Nyní je již využívají naši cestující, přičemž servis na jejich palubách poskytuje společnost Wagon Slovakia Košice.
Na přejezdu v Rájci-Jestřebí zkoušejí kamerové sdílení
26.8.2015 - Na frekventovaném železničním přejezdu ve stanici Rájec-Jestřebí na jižní Moravě se od minulého roku postupně zkouší nový kamerový systém. Je sice „jen“ bezpečnostním doplňkem, ale má svoji nezastupitelnou roli při identifikaci nehod či přestupků všech účastníků silničního provozu. Takových přejezdů s kamerami je sice v tuzemsku celá řada, ale z rájeckého, jako úplně prvního v České republice, může data využívat nejen správce železniční infrastruktury, ale současně také policie.
Naše tiskárna v Olomouci sází na nový výkonný stroj
12.8.2015 - Nedávná ekonomická krize silně zasáhla také polygrafický trh a zákazníci mají častěji zájem o menší náklady tisků, než tomu bylo v minulosti. To nahrává tiskárnám, které dokážou přizpůsobit technologie novému trendu. Objemy zakázek často nejsou výhodné pro tisk ofsetovou technologií na velkých a výkonných strojích, ale spadají spíše už do oblasti digitálního produkčního tisku, který má před sebou, ať už v laserové nebo injektové podobě, slibnou budoucnost. Jedna z takových tiskáren je součástí Zásobovacího centra Českých drah a sídlí v Olomouci.
Železniční uzel v Břeclavi září novotou, vlaky zrychlily
12.8.2015 - Na jednom z nejdůležitějších tuzemských železničních uzlů skončila druhá etapa celkové rekonstrukce. Díky ní zmizelo pověstné úzké hrdlo, které bylo příčinou pomalých jízd osobních i nákladních vlaků. Navíc se traťový úsek mezi Břeclaví a Modřicemi, resp. Lanžhotem, řídí dálkově od 30. března z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově a ze všech nácestných stanic, s výjimkou Vranovic, zmizeli výpravčí.
Systém ETCS Level 2: nový šperk Zkušebního centra VUZ
29.7.2015 - Další etapa modernizace Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi byla dokončena. Na konci června byla do provozu slavnostně předána technologie ETCS L2, která rozšířila první úroveň instalovanou již v letech 2003–2004. VUZ nyní svým zákazníkům nabízí možnost provádět zkoušky mobilních částí v úrovních L0, L1 a L2 včetně přechodů mezi nimi, čímž rozšířil spektrum nabízeného know-how o nejméně viditelnou, ovšem velmi významnou součást poptávaných testů.