Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Opravujeme nákladní lokomotivy a vagony pro ČD Cargo
23.12.2015 - Údržba lokomotiv a vozů dceřiné společnosti ČD Cargo se odehrává mimo vlastní Střediska oprav kolejových vozidel v depech kolejových vozidel Českých drah. Využívá se tak síťového uspořádání národního dopravce, který má pracoviště po celé republice. Při vzniku dceřinky ČD Cargo sice přešla část údržbářů a opravářů nákladních vozidel do nové společnosti, ale řada z nich zůstala i nadále na pracovištích mateřské firmy. Proto se oba podniky dohodly na tom, že se údržby a opravy budou dělat v místě výkonů vozidel, aby se předešlo neefektivním transportům na dlouhé vzdálenosti.
Aplikace Můj vlak: dlouhé čekání se vyplatilo
18.12.2015 - Skoro všichni už ji měli, jen České dráhy ne. A upřímně řečeno, málokdo očekával, že pokud se nakonec zadaří, udělá díru do světa. Více než rok na ní pracoval tým deseti vývojářů a (jak sami přiznávají) ke konci ztráceli víru v úspěch i oni sami. Výsledek ale překvapil laickou i odbornou veřejnost, rok poté má Můj vlak ve svých smartphonech instalováno přes čtvrt milionu uživatelů, denně zaznamenává 13 tisíc využití a prodá se jejím prostřednictvím až 1 500 jízdenek za 24 hodin.
Poklidné babí léto ve Velimi oživil rej nových elektrických jednotek
9.12.2015 - Tropický ráz počasí v prázdninových měsících vystřídalo v září krásné babí léto. Naopak říjen byl až na několik málo vydařených dnů měsícem vyloženě podzimním, doprovázený deštěm a mlhou. Jako by zkracující se dny měly za následek i postupné opadání zájmu o zkoušení ze strany zákazníků ZC Velim. To ale neznamená, že by se na okruhu zahálelo.
Nedostatek vícesystémových strojů vyřešila zápůjčka
25.11.2015 - Společnost ČD Cargo pomáhá mateřským Českým drahám překlenout dočasný nedostatek vícesystémových elektrických lokomotiv. Vše začalo výlukovou činností správce infastruktury SŽDC ve stanici Plzeň hl. n., kdy bylo nutno vést rychlíky relace Praha – Železná Ruda přes hlavní plzeňské nádraží bez přepřahu.
Bezpečnost na přejezdech: pomůže laser nebo „pár facek“?
20.11.2015 - Varování, prevence, ignorace, Studénka, hysterie. V pěti slovech hodnocení situace na českých železničních přejezdech v posledních letech. Podle čínského kalendáře je rok 2015 rokem Kozy, ve výše zmíněném kontextu je však u nás spíše rokem pověstného utrženého ucha džbánu. To se teď (obrazně řečeno) snažíme přilepit a jdeme na to několika způsoby. Odborníci chtějí využít laser, legislativci represi a obyčejný lid prostě pár facek. Otázka zní: bude něco z toho fungovat?