Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Znovuzrození první série exrakouských Bmz pomalu finišuje
11.2.2016 - V roce 2011 zakoupily České dráhy od rakouských ÖBB tři desítky vozů druhé vozové třídy typu UIC-Z pro vnitrostátní rychlíkové spoje, které byly u původního majitele označeny řadou Bmoz/Bmz. U ČD měly původně dostat označení Bmee234, ale v roce 2014 se rozhodlo, že tyto vozy budou označeny jako Bmz234. Práce na prvních čtrnácti těchto oblíbených a pohodlných vozech finišují v DPOV – dceřiné společnosti Českých drah. Dalších třináct vybraných vozů se revitalizace dočká zanedlouho.
Dvanáct patrových vozů Bmto čeká modernizace
3.2.2016 - Je to už neuvěřitelných čtyřicet let, co do tehdejšího Československa východoněmecká vagónka Görlitz dodala pět desítek patrových vozů řady Bap. Po prezentační jízdě z Prahy do Vraného jich většina zakotvila na Posázavském pacifiku, kde nahrazovala stárnoucí taktéž východoněmecké čtyřvozové patrové soupravy Bp (později Bpjo, Btjo) či klasické rybáky. Teď se tyto letité vagony dočkají kompletní modernizace.
ANALÝZA NEHOD | Vraňany 2007: Osudná záměna přejezdů
27.1.2016 - Peršing v rozbláceném poli, čtyři pokácené sloupy trakčního vedení a návěstidlo autobloku, tři rychlíkové vozy na zrušení, škoda přes 27 milionů. Tak to vypadalo 19. března 2007 večer na trati 090 v úseku Vraňany – Dolní Beřkovice poté, co rychlík 786 vykolejil po nárazu do osobního auta na železničním přejezdu. Stalo se tak přesto, že jak operační důstojník policie, tak výpravčí ve Vraňanech o uváznutém autě věděli téměř čtvrt hodiny před nehodou. Navzájem se však nepochopili, na kterém přejezdu přesně auto – nastražené kvůli pojišťovacímu podvodu – stojí.
Pod Jeseníky vlaky už brzy pojedou po elektrizované trati
27.1.2016 - Trať Šumperk – Kouty nad Desnou loni zažila největší proměnu ve své 111 let trvající existenci. Spojnice, na které zajišťuje provoz Svazek obcí údolí Desné (SOÚD), byla kompletně elektrizována a zvýšila se na ní i traťová rychlost. Elektrické RegioPantery Českých drah by tady měly jezdit už za několik měsíců – od poloviny června letošního roku.
ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“
20.1.2016 - Řekne-li se mlha a železniční nehoda, většině z nás se vybaví nejtragičtější událost na tuzemské železnici – srážka vlaků u Stéblové roku 1960. Za velmi podobných okolností se však odehrála i jiná tragédie o 17 let později na Moravě. Spojení husté mlhy a záměny návěstí tu sehrálo podobně katastrofální roli a i zde umírali lidé. Hradčovice na Vlárské dráze se v roce 1977 staly „moravskou Stéblovou“.