Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
ANALÝZA NEHOD | Vraňany 2007: Osudná záměna přejezdů
27.1.2016 - Peršing v rozbláceném poli, čtyři pokácené sloupy trakčního vedení a návěstidlo autobloku, tři rychlíkové vozy na zrušení, škoda přes 27 milionů. Tak to vypadalo 19. března 2007 večer na trati 090 v úseku Vraňany – Dolní Beřkovice poté, co rychlík 786 vykolejil po nárazu do osobního auta na železničním přejezdu. Stalo se tak přesto, že jak operační důstojník policie, tak výpravčí ve Vraňanech o uváznutém autě věděli téměř čtvrt hodiny před nehodou. Navzájem se však nepochopili, na kterém přejezdu přesně auto – nastražené kvůli pojišťovacímu podvodu – stojí.
Pod Jeseníky vlaky už brzy pojedou po elektrizované trati
27.1.2016 - Trať Šumperk – Kouty nad Desnou loni zažila největší proměnu ve své 111 let trvající existenci. Spojnice, na které zajišťuje provoz Svazek obcí údolí Desné (SOÚD), byla kompletně elektrizována a zvýšila se na ní i traťová rychlost. Elektrické RegioPantery Českých drah by tady měly jezdit už za několik měsíců – od poloviny června letošního roku.
ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“
20.1.2016 - Řekne-li se mlha a železniční nehoda, většině z nás se vybaví nejtragičtější událost na tuzemské železnici – srážka vlaků u Stéblové roku 1960. Za velmi podobných okolností se však odehrála i jiná tragédie o 17 let později na Moravě. Spojení husté mlhy a záměny návěstí tu sehrálo podobně katastrofální roli a i zde umírali lidé. Hradčovice na Vlárské dráze se v roce 1977 staly „moravskou Stéblovou“.
ANALÝZA NEHOD | Adamov 2013: Kauza nehlídané přivolávačky
14.1.2016 - V pondělí 4. února 2013 se ve stanici Adamov stala mimořádná událost, při které vlak EuroCity vjel na obsazenou kolej. Přestože nedošlo k žádným škodám, média neopomněla zdůraznit, že vlaky od sebe zastavily pouhých 30 metrů, aniž by se reportéři hlouběji zabývali okolnostmi. Zasvěceným však přinesla tato událost jinou palčivou otázku: Je princip obsluhy přivolávací návěsti na elektronických stavědlech správně nastaven?
ANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu Pannonia
6.1.2016 - Trať zabezpečená pouze telefonickým dorozumíváním, hláskařka sloužící první samostatnou směnu, nepravidelnost v dopravě a časová tíseň. To byly články řetězu, na jehož konci byla nehoda, která se počtem obětí mezi nejtragičtější u nás. Odehrála se 11. prosince 1970 nedaleko stanice Řikonín na trati č. 250, kdy z kamenného viaduktu padaly vozy Ex 57 Pannonia. Zahynulo celkem 31 lidí.