Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Brno se stane hlavním domovem Panterů
20.4.2016 - Maloměřické depo v Brně se brzy stane jedním z domovů nových elektrických šelem Regio a InterPanterů. Nízkopodlažní jednotky zajišťují postupně od začátku roku vozbu na rychlíkových spojích na lince R19 z Brna přes Českou Třebovou do Prahy a od loňska také na lince R13 z Brna přes Břeclav do Olomouce. Jejich regionální sourozenci brázdí koleje na Brněnsku a Letovicku. Kvůli tomu se v Maloměřicích musel změnit režim práce jak pro zaměstnance pomocného provozu, tak pro údržbáře a opraváře. Navíc se zanedlouho pro panteří smečku začne stavět nová krytá hala.
Špageta i po čtvrtstoletí brázdí tuzemské koleje
8.4.2016 - Dnes jezdí výhradně v dresu dceřiné společnosti ČD Cargo, před necelým desetiletím ale pravidelně vypomáhaly i v osobní dopravě. Lokomotivy řady 731 vznikly na konci 80. let jako zdokonalení předchozí série 730. Kromě dvou prototypů, dodaných v roce 1988, se na přelomu osmdesátých a devadesátých vyrobilo celkem 62 strojů.
Peršingy v barvách Carga jezdí do Polska
24.2.2016 - Osvědčená série stejnosměrných lokomotiv řady 163, pocházející z druhé poloviny osmdesátých a začátku devadesátých let, se vrací zpět k nákladní dopravě. Dceřiná společnost ČD Cargo získala koncem loňského roku třiadvacet těchto strojů, které České dráhy již nepotřebují. Třináct Peršingů je určeno pro mezinárodní provoz do Polska a zbývající kusy postupně nahrazují dosluhující zastaralé lokomotivy řady 122.
Znovuzrození první série exrakouských Bmz pomalu finišuje
11.2.2016 - V roce 2011 zakoupily České dráhy od rakouských ÖBB tři desítky vozů druhé vozové třídy typu UIC-Z pro vnitrostátní rychlíkové spoje, které byly u původního majitele označeny řadou Bmoz/Bmz. U ČD měly původně dostat označení Bmee234, ale v roce 2014 se rozhodlo, že tyto vozy budou označeny jako Bmz234. Práce na prvních čtrnácti těchto oblíbených a pohodlných vozech finišují v DPOV – dceřiné společnosti Českých drah. Dalších třináct vybraných vozů se revitalizace dočká zanedlouho.
Dvanáct patrových vozů Bmto čeká modernizace
3.2.2016 - Je to už neuvěřitelných čtyřicet let, co do tehdejšího Československa východoněmecká vagónka Görlitz dodala pět desítek patrových vozů řady Bap. Po prezentační jízdě z Prahy do Vraného jich většina zakotvila na Posázavském pacifiku, kde nahrazovala stárnoucí taktéž východoněmecké čtyřvozové patrové soupravy Bp (později Bpjo, Btjo) či klasické rybáky. Teď se tyto letité vagony dočkají kompletní modernizace.