Železničář / Lidé a příběhy / Lidé a příběhy - všechny zprávy
Lidé a příběhy - všechny zprávy
Drážní symboly jako autorská licence i dobrý byznys
12.8.2015 - Fenomén železnice je inspirativní od jejího vzniku. A to nejen v rámci svého „ranku“. Asi nepřekvapí, že drážní motivy provázejí vše, co se jen mihlo kolem kolejí. Dotek železné dráhy vás však může zastihnout i v místech a na předmětech, kde byste jej opravdu nečekali. Například na prostíráních, talířích nebo přebalech gramofonových desek.
Odvážný nadšenec postavil dráhu přes tchyniny záhony
29.7.2015 - Turistické značky z města Poličky ve východních Čechách vás zavedou do lecjakých malebných míst Žďárských vrchů. Po červené a žluté, asi dva kilometry od nádraží směr Borová, narazíte tak trochu nečekaně i na zajímavou zahradní železnici, která odvážně přetíná záhony majitelovy tchyně.
Tým vědátorů z Brna vyvíjí autopilota pro vlaky
15.7.2015 - Automaticky řízená vozidla se objevují takřka v každém vědecko-fantastickém filmu. Pokusy o počítačově řízené dopravní prostředky ale začaly již před mnoha lety. Vědci to nejprve zkoušeli s osobními a později i s nákladními automobily. Bezdrátové příkazy z jednoho řídicího centra by se časem mohly stát realitou i na železnici. Právě takové pokusy se odehrávají na brněnské Mendelově univerzitě. Jednou z vůdčích osobností zdejšího týmu je Marcel Vytečka.
Pokladník z „hlaváku“ sklízí kameramanské vavříny
24.6.2015 - Téměř dvě stovky reportáží odvysílaných v pořadech Toulavá kamera nebo Objektiv. To je bilance kameramana, který zároveň již bezmála dvacet let obléká modrou uniformu a usedá za přepážku mezinárodní pokladny na pražském hlavním nádraží. Přestože s kamerou procestoval kus světa, pokud se s ním setkáte za pokladním „šaltrem“, narazíte na skromného, usměvavého a vstřícného sympaťáka. Jan Kubka má ale i něco, co na první pohled nepoznáte – schopnost dívat se na svět hledáčkem tak, aby jeho pestrost přiblížil i ostatním.
Úzkorozchodnou kopii Esa si postavil pro radost
3.6.2015 - Jihomoravský Vracov se může pochlubit opravdovou kuriozitou, která není běžně k vidění. Na soukromém pozemku rodiny Išových najdeme elektrizovanou zahradní železnici o rozchodu 600 mm, které kraluje věrně provedená replika elektrické vícesystémové lokomotivy řady 362 lidově zvané Eso. Kromě toho ve Vracově můžeme vidět i další dvě elektrické lokomotivy vlastní konstrukce a několik přípojných osobních vozů.