Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / Inovativní technologie v barvách ČD Cargo

Inovativní technologie v barvách ČD Cargo

29.6.2017 – autor: ROMAN MÁSLO

Jen pár týdnů uběhlo od zkušebního nasazení vozu řady Sggrrs (InnoWagon) na přepravy kontislitků z Třineckých železáren. A nyní můžeme s potěšením konstatovat, že vozový park ČD Cargo byl doplněn prvními vlastními vozy této řady, které jsou již nasazovány na pravidelné vlaky.

Inovativní technologie v barvách ČD Cargo

„Pořízení těchto vozů je v souladu s hlavními cíli v oblasti obnovy vozového parku ČD Cargo a investiční strategií rozvoje naší společnosti. Převzetím prvních vozů bylo završeno mnohaměsíční úsilí a naše firma se stala jedním z mála dopravců v Evropě, který nabízí svým zákazníkům možnosti přepravy s použitím této nejmodernější a inovativní technologie,“ komentoval nákup nových vozů předseda představenstva ČD Cargo pan Ivan Bednárik.

Palety na hutní výrobky

Vůz řady Sggrrs je osminápravový 80stopý vůz složený ze dvou článků pevně spojených tažně-tlačnou spojkou. Prvních jedenáct dodaných vozů je vybaveno speciálními paletami pro přepravy hutních výrobků (SteelPallets), každý vůz šesti paletami. Hmotnost prázdného vozu v této kombinaci je 36,3 tuny a umožňuje ložení 127,7 tuny pro přepravy v traťové třídě „C“ nebo až 143,7 tuny pro třídu „D“.

První soupravu můžeme spatřit při jejím nasazení na ucelených vlacích v relaci Třinec – Kladno-Dubí, kde postupně nahradí většinu dosud používaných konvenčních vozů řad Eas a Tams. Využitím nových vozů dojde k výraznému zefektivnění těchto přeprav, protože jejich parametry výrazně převyšují dosud používané vozy. Pro ucelený vlak s normativem 1 800 tun brutto bylo dříve používáno 24 vozů řady Eas s celkovou tárou cca 540 tun. S využitím vozů Sggrrs stačí pro vlak stejných parametrů jen 11 vozů této řady s celkovou vlastní hmotností prázdných vozů pouhých 399,3 tuny, což je o 25 procent méně „mrtvé váhy“ vozů s výrazným dopadem na snížení nákladů za využití dopravní cesty.

První vlak jel ze Třince

První takto sestavený ucelený vlak byl vedený v časové poloze a trase vlaku Pn 64000 s pravidelným odjezdem ze Třince v pátek 28. dubna 2017 v 2:50, kdy na celkem 11 vozech Sggrrs bylo naloženo 1 360,7 tun kontislitků, při průměrném vytížení vozu 123,7 tuny netto. Díky nasazení těchto vozů dochází i k minimalizaci časů na ložné manipulace, kdy na nakládku je plánováno 24 hodin a na vykládku jen 12 hodin. Je to dáno použitím klanicových palet, kdy obsluhující personál u nakládky i vykládky má výborný přehled o naloženém zboží oproti vysokostěnným vozům. Díky těmto příznivým faktorům je možné realizovat přepravu se soupravou v této relaci dvakrát týdně. Ke stávající soupravě přibude koncem května druhá se stejnými parametry a společnými silami budou dominovat na přepravě hutních výrobků v této relaci. Postupně převezmou přepravu i dalších produktů, které dosud v rámci zkušebního provozu nebyly vyzkoušeny.

„Investiční plány ČD Cargo zahrnují postupné pořízení až 400 vozů této řady do roku 2020. V letošním roce bude dodáno 100 vozů, se kterými se postupně budeme setkávat při přepravách i ostatních produktů – hnědého uhlí a dalších hutních výrobků například svitků drátů, plechů a podobně,“ přiblížil další záměry firmy Ivan Bednárik. Unikátní novinkou je pak takzvaný „WireTainer“ na přepravu svitků drátu představený veřejnosti na veletrhu Transport & Logistika v Mnichově.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4

Další články této rubriky

ČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerůČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerů

17.4.2024 - Cestující v dálkové dopravě a ve vybraných spojích Pražské integrované dopravy (PID) se mohou těšit na lepší fungování palubní wi-fi sítě. České dráhy uzavřely se svou dceřinou společnosti ČD - Telematika smlouvu na výměnu… »

Nový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD CargoNový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD Cargo

25.3.2024 - Ekologie, udržitelnost, dekarbonizace, to vše jsou pojmy, které v současné době rezonují celou společností, oblast dopravy nevyjímaje. Dceřiná firma Českých drah ČD Cargo je společensky odpovědná firma a otázce udržitelnosti… »

Posuzování interoperability železničního systémuPosuzování interoperability železničního systému

27.2.2024 - Posuzování interoperability železničního systému je nezbytnou součástí provozování železniční dopravy v Evropské unii. Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) jakožto společnost specializovanou na poskytování odborných služeb se… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika