Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Mezi Lanškrounem a Štíty měla před 100 lety vzniknout dráhaMezi Lanškrounem a Štíty měla před 100 lety vzniknout dráha

22.11.2012 - Ve zlatém věku lokálek, na konci 19. století, se v Čecháh i na Moravě otevírala jedna místní dráha za druhou. Současně se plánovaly i další tratě, které pro obyvatele měst a vesnic znamenaly přímé spojení s ekonomickými centry. Na mnohé projekty však už nezbyly peníze. Týká se to i dvacetikilometrového propojení Lanškrouna a Štítů na pomezí Pardubického a Olomouckého kraje.

Celý článek »

 

Akcie jako výtvarné dílo, ale i předmět sběratelstvíAkcie jako výtvarné dílo, ale i předmět sběratelství

8.11.2012 - Sledujete pohyby svých dluhopisů a cenných papírů v novinách? Stresujete se kvůli sebemenší změně ceny akcií? V tom případě máme pro vás radu: uklidněte se sběratelstvím historických cenných papírů železničních společností, které už dávno neexistují.

Celý článek »

 

Černá sobota ukazuje smrt a hazard z pančovaného alkoholuČerná sobota ukazuje smrt a hazard z pančovaného alkoholu

11.10.2012 - Celá Česká republika už řadu dní žije metylalkoholovou aférou. Počet mrtvých je vyšší než při katastrofálních povodních v roce 2002. Podobný skandál se ale nevyskytl poprvé. Svědčí o tom i černobílý film z roku 1960, který se částečně odehrává v železničářském prostředí.

Celý článek »

 

Před 140 lety železná dráha spojila Olomouc s KrnovemPřed 140 lety železná dráha spojila Olomouc s Krnovem

27.9.2012 - Po prohrané krátké válce s Pruskem v roce 1866 nastala vhodná doba pro stavbu železnic. Vídeňská vláda totiž chtěla z politických důvodů uklidnit obyvatele. Vznikla tehdy řada nových drah, a to i na severní Moravě a ve Slezsku.

Celý článek »

 

Ministr letectví, který raději jezdil vlakemMinistr letectví, který raději jezdil vlakem

13.9.2012 - V nacistickém Německu tento druhý nejmocnější muž třetí říše proslul jako milovník přepychu, umění, dobrého jídla i cestování. Vrchní velitel Luftwaffe a ministr letectví Hermann Göring ale raději jezdil vlakem, než létal. Ve svém vlaku měl totiž takový luxus, který žádný dobový aeroplán nabídnout nemohl.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika