Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Rakouská řada 1099 zamířila po sto letech do penzeRakouská řada 1099 zamířila po sto letech do penze

27.2.2014 - Až do 27. října loňského roku to byla oficiálně nejdéle provozovaná řada úzkorozchodných elektrických lokomotiv na světě. Možná že to byla vůbec nejdéle sloužící řada elektrických lokomotiv v železniční historii vůbec. V pravidelném provozu sloužily 102 let, i když jejich současná tvář tomu nenapovídá. Pravda ale je, že když je prozkoumáte podrobně, tak svůj věk už nezapřou.

Celý článek »

 

Českoslovenští legionáři se probojovali domů přes Sibiř Českoslovenští legionáři se probojovali domů přes Sibiř

30.1.2014 - V letošním roce si připomínáme dvě významná jubilea, která se vztahují k první světové válce. Zatímco v červenci to bude již sto let od jejího zahájení, kdy Rakousko-Uhersko jako první vyhlásilo válku Srbsku, po celý letošní rok bude aktuální 95 let staré výročí bojových akcí československých legionářů na Transsibiřské magistrále v Rusku a jejich složitého návratu domů přes Vladivostok.

Celý článek »

 

Dobříšský pacifik dělá radost nejen rekreantůmDobříšský pacifik dělá radost nejen rekreantům

19.12.2013 - Od nepaměti svírají ve své náruči krajinu na jih od Prahy velké i malé toky. Kolem Vltavy, Sázavy a Kocáby vedlo několik hlavních stezek, z nichž se některé „proměnily“ v železniční tratě. Ta kolem Bojovského potoka, směrem na město Dobříš, byla zprovozněna v září 1897. Postupem času se staIa synonymem pro český tramping. I dnes sem zajíždí významné množství víkendových rekreantů a hledá zde odpočinek.

Celý článek »

 

Tramvaje ze Smíchova mířily do východoněmeckých městTramvaje ze Smíchova mířily do východoněmeckých měst

12.12.2013 - Smíchovská vagonka, která vznikla v polovině 19. století, se proslavila nejen výrobou železničních vozidel. Do jejího portfolia patřily i tramvaje. Tu úplně první zde dokončili v roce 1897. V polovině šedesátých let padlo v rámci RVHP rozhodnutí, že na Smíchově přednostně zajistí všechny tramvaje pro NDR. Jenže soudruhům ve východním Německu se to moc nelíbilo.

Celý článek »

 

Dlouhý spád u Moldavy prověřil náročnou práci brzdařůDlouhý spád u Moldavy prověřil náročnou práci brzdařů

14.11.2013 - V minulosti dávné i nedávné měly jedny z nejfatálnějších důsledků nehody, kdy ujely vozy nebo skupiny vozů po tratích s velkým spádem či došlo na vlaku k selhání brzd. Stačí vzpomenout například Krounu v roce 1995. Historické prameny prakticky na každé lokálce s dlouhými spády registrují jedno či více ujetí vozů. Pokud se to obešlo bez následků, zpravidla zapomenutých. Zde je jedna z nehodových událostí s relativně dobrým koncem.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika