Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Ke zrodu unifikovaných strojů přispěla poválečná obnova DBKe zrodu unifikovaných strojů přispěla poválečná obnova DB

11.2.2015 - V západním Německu začala poválečná obnova země velmi brzy a ve vysokém tempu. Pro železnici to znamenalo nejen opravu zničené infrastruktury, ale také ambiciózní program elektrifikace. Už před válkou byla řada drah v Bavorsku a Bádensku-Württembersku pokryta pavučinou trakčního vedení. Jeho délka v roce 1950 přesáhla 1 700 kilometrů a o deset let později to bylo už 3 462 kilometrů. Tak rozsáhlá síť potřebovala nové moderní lokomotivy pro osobní i nákladní službu.

Celý článek »

 

Osvobození Osvětimi: železnice místem utrpeníOsvobození Osvětimi: železnice místem utrpení

28.1.2015 - Je to místo, kde se odehrála jedna z největších tragédií v novodobé historii. Koncentrační tábor v polské Osvětimi zůstává i bezmála sedmdesát let po skončení druhé světové války varovným mementem. Ve zdejším komplexu nacisté bez milosti během tří let zlikvidovali přes 1,5 milionu lidí, převážně Židů. Dramatické však nebyly jen osudy nešťastníků, kteří v něm trpěli, ale i jeho osvobození v lednu roku 1945.

Celý článek »

 

Století Krokodýla: plazivá cesta napříč EvropouStoletí Krokodýla: plazivá cesta napříč Evropou

15.1.2015 - Kvapem se blíží jubileum vzniku asi nejznámějšího zástupce počátku rozmachu elektrické trakce v Evropě. Legendární lokomotivy, kterým se podle jejich pohybu na kolejích a později i barevného řešení začalo říkat Krokodýli, zahájily svou plazivou pouť před téměř sto lety ve Švýcarsku, rozšířily se do řady dalších zemí, aby nakonec připomínaly svůj věhlas v muzeích. Činí tak i tuzemský zástupce rodu, který jen o vlásek unikl hořáku autogenu.

Celý článek »

 

Vlaky InterCity 125 se staly britskou chloubouVlaky InterCity 125 se staly britskou chloubou

23.12.2014 - Od roku 1972 jsou stále v provozu. Jestliže vlak jezdí více než čtyřicet let vysokou rychlostí, musí být dobrý. Když Francie v sedmdesátých letech vyvíjela elektrické jednotky TGV a začínala pro tento vlak budovat vysokorychlostní tratě, rozhodli se Britové pro jednodušší cestu. Pro neelektrizované železniční tratě vyrobili dosud nejrychlejší motorové jednotky pojmenované High-Speed-Train (HST). Ještě dnes tvoří páteřní dopravní prostředek na mnoha hlavních tratích Anglie, Walesu a Skotska.

Celý článek »

 

Vzpomínka na zaniklou lokálku: (ne)jedeme z Dvorců na Moravský BerounVzpomínka na zaniklou lokálku: (ne)jedeme z Dvorců na Moravský Beroun

12.12.2014 - Na konci 80. let 19. století již byla železniční síť v c. k. monarchii v podstatě hotová. Zbývalo dobudovat jen lokální spojení do některých míst. Většinu takových místních drah postavili s vydatnou pomocí státu nebo země různá sdružení místních podnikatelů, okresní výbory, ale i starostové měst. Aby se ušetřilo, vznikaly tratě s úzkým rozchodem. V průběhu času ovšem byly až na výjimky stejně přestavěny na normální rozchod, v horším případě zcela zanikly.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika