Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Nová trať jako dárek vůdci přežila jen tři roky Nová trať jako dárek vůdci přežila jen tři roky

3.6.2015 - Letošní jaro je především ve znamení 70. výročí konce druhé světové války. Může teď sedmdesátku slavit i některá naše železniční trať? Ač se to zdá být vzhledem k tomu, že za krvavého konfliktu byla výstavba nových drah prakticky zastavena, zcela nemožné, jedna taková přece jen existovala. A 3. května 1945 prý po ní vyjel první „osobní“ vlak.

Celý článek »

 

Německá legenda oslaví padesáté narozeninyNěmecká legenda oslaví padesáté narozeniny

20.5.2015 - Je to neuvěřitelné, ale uběhlo už 50 let od doby zrodu jedné z největších železničních legend Evropy, německé expresní lokomotivy řady E 03, později označované jako 103. Stala se symbolem komfortních vlaků TEE a InterCity i zavádění vysokých rychlostí v železniční dopravě. Muzeum Německých drah (DB) ve své pobočce v Koblenz-Lützel připravilo na víkend 13. a 14. června oslavu kulatých narozenin této legendární lokomotivy.

Celý článek »

 

Nenápadná lokálka, kterou se stěhoval i HliníkNenápadná lokálka, kterou se stěhoval i Hliník

6.5.2015 - Místo, které proslavil hlavně hrdina známé filmové komedie Hliník, je mezi zdejšími lidmi známé i něčím zcela jiným. Končí zde totiž regionální trať přezdívaná Humpolačka. Nejenže provoz na ní trvá už úctyhodných 120 let, ale v posledních letech se na ní objevily také moderní Stadlery, jinak řečeno RegioSpidery řady 841.

Celý článek »

 

Ústecká malodráha naposledy zacinkala před 45 letyÚstecká malodráha naposledy zacinkala před 45 lety

22.4.2015 - Ten obrázek si dnes vybaví spíše už jen starší generace. Od dob, kdy Ústím nad Labem jezdily tramvaje, totiž uplynulo několik dlouhých desetiletí. Naposledy tu cinkající vozy po kolejích projely při nostalgických jízdách na začátku června roku 1970. Pak město o tento způsob dopravy přišlo definitivně. Následovala podstatně méně oblíbená éra autobusů.

Celý článek »

 

Výtopna Lužná skončila jako oáza vytápěčekVýtopna Lužná skončila jako oáza vytápěček

8.4.2015 - Do malé středočeské obce u Rakovníka jezdili fanoušci železnice ještě mnohem dříve, než bylo jasné, že tu vznikne největší tuzemské železniční muzeum. Tehdy se však Lužná stala cílem návštěv především díky známé výtopně a depu. Zabloudili sem tak i lidé, kteří o této stanici nic neslyšeli.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika