Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy
Historie - všechny zprávy
Hlavní nádraží v Lipsku letos oslaví 100 let
29.7.2015 - V evropském dopravním kalendáři bude u roku 2015 s největší pravděpodobností následující poznámka: 100 let hlavního nádraží v Lipsku. Dokončeno bylo v roce 1915 a svou plochou 83 640 čtverečních metrů je největší hlavovou stanicí v Evropě. Denně jím projde na 120 tisíc lidí a jeho čelní fasáda je široká téměř 300 metrů. Oslavy jsou tudíž zcela namístě.
Příběh nesplněného snu o „TGV“ z Plzně
15.7.2015 - Česká republika už řadu let spekuluje o možnosti výstavby vysokorychlostního napojení na evropskou síť železniční dopravy, ale zatím jen v teoretické rovině. Už na konci 80. let se začalo dokonce intenzivně hovořit o vysokorychlostních vlacích, které měla pro ČSD vyrábět plzeňská Škodovka. Plány se však nerealizovaly a vlak zůstal nejen na papíře, ale i jako model, který je němou připomínkou odloženého projektu.
Průlomový vynález ze Škody skončil na dvorku
24.6.2015 - Světový primát drží inovační technické řešení přímého pohonu dvoukolí bez použití převodovky. Škodovácký vynález, který se prvně použil v roce 1987 u prototypu asynchronní lokomotivy 85 E0, předstihl svoji dobu o dobrých dvacet let. Teprve mnohem později se s tímto řešením setkáváme v Japonsku nebo Německu. Konec Asynchronu, jak se mašině později začalo říkat, byl však neveselý.
Nová trať jako dárek vůdci přežila jen tři roky
3.6.2015 - Letošní jaro je především ve znamení 70. výročí konce druhé světové války. Může teď sedmdesátku slavit i některá naše železniční trať? Ač se to zdá být vzhledem k tomu, že za krvavého konfliktu byla výstavba nových drah prakticky zastavena, zcela nemožné, jedna taková přece jen existovala. A 3. května 1945 prý po ní vyjel první „osobní“ vlak.
Německá legenda oslaví padesáté narozeniny
20.5.2015 - Je to neuvěřitelné, ale uběhlo už 50 let od doby zrodu jedné z největších železničních legend Evropy, německé expresní lokomotivy řady E 03, později označované jako 103. Stala se symbolem komfortních vlaků TEE a InterCity i zavádění vysokých rychlostí v železniční dopravě. Muzeum Německých drah (DB) ve své pobočce v Koblenz-Lützel připravilo na víkend 13. a 14. června oslavu kulatých narozenin této legendární lokomotivy.