Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Herzánův most ustoupil modernizaci České TřebovéHerzánův most ustoupil modernizaci České Třebové

14.9.2016 - Až do roku 1960 představoval Herzánův most – nebo také Milerák –výraznou dominantu českotřebovského železničního uzlu. V letošním roce si pamětníci připomínají 80 let od doby, kdy se začal v roce 1923 stavět. Na mostu byla vak zajímavá i jeho likvidace, která probíhala za použití ojedinělé technologie snášení. Na celé akci se významně podílela tehdejší armáda.

Celý článek »

 

Motorová chlouba NDR získala renomé na VindoboněMotorová chlouba NDR získala renomé na Vindoboně

12.9.2016 - Začátkem šedesátých let vznikla v Německé demokratické republice na tehdejší dobu neobvyklá motorové jednotky řady VT. Představovaly odpověď na západoněmecké TEE. V době největší slávy, která ale trvala relativně krátce, se objevovaly na mezinárodních spojích, u nás především na proslulé Vindoboně mezi Berlínem, Prahou a Vídní.

Celý článek »

 

Lanové dráhy, které se v minulosti honosily nálepkou ČSDLanové dráhy, které se v minulosti honosily nálepkou ČSD

9.9.2016 - V souvislosti s oslavami 80 let od zahájení provozu dráhy na Ještěd možná leckoho napadne, že pod národního železničního dopravce patřily i další lanovky. Kdy a komu byly prodány? Zanikly, nebo se na nich stále dá svést? A v jakých částech Československa vlastně jezdily? Pojďte se s námi ponořit do dávné i nedávné minulosti a připomenout si osudy šesti lanových drah, z toho jedné pozemní, které byly provozovány pod hlavičkou ČSD a některé z nich i v devadesátých letech pod značkou ČD.

Celý článek »

 

Břasy jako kolébka moderní přepravyBřasy jako kolébka moderní přepravy

31.8.2016 - Okolí dnešních západočeských Břas, které byste nalezli na Rokycansku, se před více než sto lety pyšnilo moderní přepravou zboží i cestujících. Díky uhelným dolům a průmyslovým závodům na ně navazujícím zde během několika desetiletí vznikly mnohé železniční a lanové dráhy.

Celý článek »

 

ŠRT: Půlstoletí provozu na rozchodu 1 520 mmŠRT: Půlstoletí provozu na rozchodu 1 520 mm

12.8.2016 - Širokorozchodná trať mezi slovenskými Maťovcemi a Haniskou pri Košiciach letos oslavila padesáté narozeniny. Téměř devadesát kilometrů kolejí o rozchodu 1 520 bylo vybudováno v rekordním tempu. Rok a půl po zahájení stavby tudy proudily do ocelového srdce Slovenska miliony tun železné rudy. Za jakých okolností vznikla? Při putování podél trati nás doprovázel pamětník výstavby a košický stavební inženýr Jozef Smatana.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika