Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / Lokomotivy ČD Cargo v čele měřicích vlaků

Lokomotivy ČD Cargo v čele měřicích vlaků

20.11.2017 – autor: MICHAL ROH

Jízdy pro TÚDC lze rozdělit do tří kategorií. První představují jízdy pro měření železničního spodku (NDT), kdy diagnostickou soupravu tvoří obytný a měřicí vůz, který je vybaven georadarem.

Lokomotivy ČD Cargo v čele měřicích vlaků

Do pomyslné druhé kategorie spadají jízdy pro měření železničního svršku (GPK), konkrétně všech základních geometrických parametrů koleje, tedy rozchodu kolejí, směru koleje, převýšení kolejnicových pásů, výšky jednotlivých kolejových pásů, ojetí kolejí a povrchových vad kolejnic. Třetí okruh jízd představují měření radiových sítí ERTMS. Proměřit je postupně nutné celou železniční síť ve správě SŽDC, takže se s diagnostickou soupravou můžeme setkat i na českých úsecích přeshraničních tratí.

Smlouvy na tisíce kilometrů

Na přepravy je se zákazníkem uzavřena závazná smlouva v rozsahu přibližně 30 tisíc kilometrů. Obchodně případ zastřešuje Jana Lemberková z oddělení logistiky, která se rovněž stará o vyplňování nákladních listů na jednotlivé jízdy a o předání údajů k fakturaci na Odúčtovnu přepravních tržeb v Olomouci. Jízdní řád tvoří oddělení přípravy tras a vlakotvorby, provozně na zajištění lokomotiv a strojvedoucích spolupracují všechny PJ. V čele měřicích vlaků, nebo správněji diagnostické soupravy, můžeme spatřit jak elektrické, tak motorové lokomotivy ČD Cargo.

Pro výše uvedené jízdy poskytuje ČD Cargo také piloty – zaměstnance ČD Cargo, kteří mají platné poznání tratí a místních poměrů pro posun v příslušných stanicích, a doplňují tak strojvedoucího příslušného měřicího vlaku. Kromě měřicích vozů GPK a NDT spolupracují také při jízdách měřicí drezíny a fotogrammetrického stroje – vše dle konkrétních objednávek Technické ústředny dopravní cesty. V letošním roce by tržby z práce pilotů měly činit cca 3 miliony korun.

Vozba měřicích vlaků je technologicky i časově velmi náročná. Od dopravce je čekávána přesnost, neboť jízdy vlaků probíhají podle přesně stanoveného harmonogramu, a také flexibilita spočívající například v okamžité náhradě neschopného hnacího vozidla jiným. Samozřejmostí je vybraný tým zkušených strojvedoucích. To vše dokáže ČD Cargo bez problémů zajistit.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerůČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerů

17.4.2024 - Cestující v dálkové dopravě a ve vybraných spojích Pražské integrované dopravy (PID) se mohou těšit na lepší fungování palubní wi-fi sítě. České dráhy uzavřely se svou dceřinou společnosti ČD - Telematika smlouvu na výměnu… »

Nový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD CargoNový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD Cargo

25.3.2024 - Ekologie, udržitelnost, dekarbonizace, to vše jsou pojmy, které v současné době rezonují celou společností, oblast dopravy nevyjímaje. Dceřiná firma Českých drah ČD Cargo je společensky odpovědná firma a otázce udržitelnosti… »

Posuzování interoperability železničního systémuPosuzování interoperability železničního systému

27.2.2024 - Posuzování interoperability železničního systému je nezbytnou součástí provozování železniční dopravy v Evropské unii. Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) jakožto společnost specializovanou na poskytování odborných služeb se… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika