Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / DPOV otevřelo halu pro opravy Žraloků

DPOV otevřelo halu pro opravy Žraloků

10.11.2017 – autor: MARTIN HARÁK

Provozní středisko oprav DPOV ve Veselí nad Moravou, dceřiné společnosti Českých drah, má k dispozici zbrusu novou část opravárenské haly. Postavena byla modulovým systémem a navazuje na stávající dvoukolejnou halu z roku 2012. Objekt o délce sto dvacet metrů lze využívat od 13. října a umožní vyvazovací opravy současně až dvou RegioSharků řady 844. Právě tuto řadu vozidel opravují pro mateřskou společnost České dráhy exkluzivně ve Veselí nad Moravou.

DPOV otevřelo halu pro opravy Žraloků

První část haly na opravy a údržbu trakčních vozidel v DPOV ve Veselí nad Moravou byla postavena již před pěti lety v roce 2012 primárně pro vyvazovací opravy na RegioNovách řady 814. Plán počítal nejprve s deseti jednotkami ročně, později začal být jejich počet průběžně navyšován. Protože počet vozidel v původně šedesát metrů dlouhé haly narůstal, museli veselští v roce 2014 hale prodloužit o dalších třicet metrů, aby se zároveň dalo pracovat na čtyřech dvoudílných RegioNovách, pro něž byla k dispozici potřebná sada patkových zvedáků.

K tomu o něco později přibyly i RegioSharky řady 844, jichž nakoupila mateřská společnost ČD v počtu celkem třicet jedna kusů od polského výrobce PESA Bydgoszcz. Tato vozidla směřovala do regionální dopravy ve Zlínském, Karlovarském, Plzeňském, Ústeckém a Pardubickém kraji a následně musel být zajištěn jejich precizní servis. Výhradní právo na opravu a údržbu těchto futuristicky působících nízkopodlažních vozidel dostalo právě veselské Provozní středisko oprav dceřiné společnosti DPOV.

První RegioShark přijel do původní opravárenské haly ve Veselí na Moravě loni a brzy bylo jasné, že stávající kapacita bude pro zvýšený objem prací nedostatečná. Po velmi krátké době se vedení firmy rozhodlo, že se k stávající hale dostaví ještě další modul, jenž bude opatřen portálovým jeřábem a patkovými zvedáky, pomocí kterých se budou moci provádět vyvazovací opravy současně na dvou jednotkách. Podle pracovníků Provozního střediska oprav ve Veselí nad Moravou bylo postavení nového modulu k stávající hale více než nutné, neboť od příštího roku se počítá každoročně s vyvazovacími opravami až jedenácti jednotek řady 844. Časová náročnost představuje od přístavby až po konečné předání každého vozidla dobu zhruba čtyřiceti dnů.

V příštím roce se navíc plánuje stavba kolejového napojení z nového modulu severním směrem k točně, čímž vznikne oboustranný výjezd, a odpadne tak složitá a časově náročná manipulace s odstavenými vozidly. Po vyvazovací opravě, jež se bude vykonávat v jižní části haly, se přistavená jednotka následně potlačí do severní části, kde už budou k dispozici jak podvozky, tak power packy, stroj se „zaváže“ a bez další zbytečné manipulace odjede na výjezdovou kolej. Tam se provedou funkční zkoušky a seřízení vozidla. Do budoucna se počítá i s dalším rozšířením této nové haly.

Práce na více strojích najednou

Ve stávající hale z roku 2012 se budou postupně vyvazovat a opravovat pouze motorové jednotky RegioNova řady 814 a také starší motorové vozy řad 810, 842 a 843. Souběžné provádění oprav RegioSharků umožní především zkrácení dob na jejich opravu, neboť v současné době jsou v DPOV ve Veselí nad Moravou kapacitně vázáni vždy na úplné ukončení opravy jednoho vozidla, aby se mohlo začít pracovat na dalším. To odpadne právě díky tomu, že se v nové hale bude moci najednou překryvně pracovat na dvou jednotkách. Tím se práce ještě více zefektivní a bude možné dodržovat nasmlouvané termíny tak, aby byly uspokojeny a splněny potřeby všech objednatelů veřejné dopravy u národního dopravce.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerůČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerů

17.4.2024 - Cestující v dálkové dopravě a ve vybraných spojích Pražské integrované dopravy (PID) se mohou těšit na lepší fungování palubní wi-fi sítě. České dráhy uzavřely se svou dceřinou společnosti ČD - Telematika smlouvu na výměnu… »

Nový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD CargoNový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD Cargo

25.3.2024 - Ekologie, udržitelnost, dekarbonizace, to vše jsou pojmy, které v současné době rezonují celou společností, oblast dopravy nevyjímaje. Dceřiná firma Českých drah ČD Cargo je společensky odpovědná firma a otázce udržitelnosti… »

Posuzování interoperability železničního systémuPosuzování interoperability železničního systému

27.2.2024 - Posuzování interoperability železničního systému je nezbytnou součástí provozování železniční dopravy v Evropské unii. Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) jakožto společnost specializovanou na poskytování odborných služeb se… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika