Přejít na www.cd.cz

Výsledky vyhledávání

Hledaný text:       Řazení:      

Dokumenty 4145 z 45:

41. Technické zákulisí v podzemním Království železnic

V Království železnic v Praze na Smíchově jsem byl už několikrát. Tentokrát jsem se ale podíval na místa, která jsou běžným návštěvníkům skrytá, do zákulisí, kde probíhá řízení provozu. I když se jedná pouze o modelovou železnici, zázemí připomínalo skutečné moderní dispečerské pracoviště. Však také zdejší kolejiště zabírá plochu 550 m2po svém dokončení v roce 2015 se stane druhým největším svého druhu na světě.

42. Život po Studénce: ze strojvedoucího starostou

Lokomotiva 151.008 a 8. 8. 2008. Magické osmičky navždy změnily život Jiřímu Šindelářovi, který snad zázrakem přežil jednu z nejstrašnějších železničních katastrof v novodobých dějinách České republiky. Zkušený strojvedoucí se snažil v poslední chvíli zbrzdit rozjetý spoj EC Comenius před padajícím mostem ve Studénce. Bylo ale pozdě, nehoda si vyžádala mrtvé i zraněné. Jiří Šindelář sice z ČD odešel, železnici má však stále před sebou. V současnosti pracuje jako starosta středočeské obce Strančice, kudy neustále projíždějí CityElefanty.

43. Na simulátoru v Lipsku prověřují i naše strojvedoucí

Pro šestnáct zaměstnanců Českých drah z DKV Praha není Lipsko jen jednou ze stanic, kde končí jejich vozební rameno. Jednou ročně ve zdejším středisku DB Training podstoupí přezkoušení na simulátoru. Ačkoli by se mohlo zdát, že si jen zahrají velmi drahou počítačovou hru a vše kolem je virtuální, pot na dlaních a vyschlé hrdlo jsou až příliš skutečné. Je otázkou, kdy se dočkáme podobného zařízení i ve Skupině ČD.

44. Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu

„Hlavně ze mě prosím nedělejte žádného hrdinu. Při té nehodě určitě jiní zařizovali víc,“ říká Miroslav Ofukaný, strojvedoucí DKV Praha, oceněný u příležitosti Dne železnice 2012. Faktem ale je, že při dotyčné mimořádné události byl sám raněn a v tomto stavu pomáhal dalším zraněným.

45. Balt-Orient expres ʹ89: Tragédie zahalená v mlze revoluce

Bylo 9. listopadu 1989. V Berlíně padala nenáviděná zeď, v českém Polabí zatím jen mlha. Právě do hlavního města NDR mířil mezinárodní expres, který mlhavým oparem u Lovosic neprojel. Hrůzostrašná nehoda Balt-Orient expresu 372 je dodnes opředena legendami i konspiračními teoriemi s příchutí sametové revoluce. V mlze u Nových Kopist ale zemřelo šest lidí kvůli tomu, že vlakový zabezpečovač neodhalil chybu člověka včas.

Přejít na stranu:« 1 | 2 | 3