Přejít na www.cd.cz

Výsledky vyhledávání

Hledaný text:       Řazení:      

Dokumenty 120 z 45:

1. Jan Kučera: Netrestáme, jen chceme přijít na to, co se skutečně stalo

O pracovní setkání se zaměstnanci Drážní inspekce patrně nikdo z provozu příliš nestojí – děje se tak totiž u mimořádných událostí či v jejich důsledku. Pro bezpečnost na dráze je však jejich práce nezbytná, na základě zjištěných příčin a okolností se snaží přijít s takovými doporučeními, aby se podařilo systémové problémy eliminovat. „Abychom se ale z chyb mohli poučit, musíme se dozvědět, co se stalo,“ upozorňuje generální inspektor Jan Kučera.

2. Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

Strojvedoucí Českých drah Jaroslav Fejt pomohl včasnou reakcí výrazně zmírnit následky při srážce osobního vlaku s nákladním automobilem ve Stráži nad Nisou. Pohotově varoval cestující před blížícím se nárazem a přispěl k tomu, že se nehoda obešla bez těžkých zranění. Krajský radní pro zdravotnictví Vladimír Richter strojvůdci předal poděkování za záchranu životů. Pro Fejta se jednalo o vůbec první nehodu, kterou za 24 let u Českých drah zažil.

3. Po týdnu s tramvajemi si odpočinu ve vlaku

Propadnout kouzlu dopravy se dá mnohými formami. Málokomu se to ale podaří tak jako Martinu Frankovi. Od mládí chtěl řídit tramvaj, což si splnil. K tomu si ale přidal péči o historické tramvaje, má řidičský průkaz na autobus, občas kočíruje trolejbus, o víkendu vypomáhá jako strojvedoucí, a kdyby mu to nestačilo, v záloze má v garáži ještě trabanta a skútr. „Manželka má asi svatozář,“ směje se profesí mistr vozovny historických tramvají v pražských Střešovicích.

4. Opravy CityElefantů se postupně navýší

První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském závodě. Kromě běžných vyvazovacích a hlavních oprav se v Přerově specializují na opravy po mimořádných událostech, násilném poškození či čelních střetech. Počet oprav se má v dohledné době díky výměnnému systému podvozků navýšit a současně i urychlit.

5. Nehodám na železnici vévodí střety vlaku s osobou

Statistika mimořádných událostí na železnici za loňský rok je alarmující. Podle nejnovějších údajů Drážní inspekce (DI) přišlo o život celkem 247 osob. Zvýšil se i celkový počet nehod a příliš dobře navíc nezačal letošek.

6. Pozoruhodný kolejový systém na Mostecku a Litvínovsku

Starobylé královské město Most prošlo za dobu svého vývoje velkými změnami hlavně v 19. století, kdy se začala rozvíjet těžba hnědého uhlí. Na přelomu posledních dvou dekád předminulého století putovalo obyvatelstvo v silně průmyslové oblasti Mostu a Litvínova za prací především pěšky. Proto roku 1893 začaly mostecká a litvínovská radnice jednat o stavbě parní tramvaje. Návrh nezískal potřebnou podporu, a tak z projektu sešlo a meziměstské tramvajové dopravy se tamní obyvatelstvo dočkalo až o deset let později. Tentokrát již v podobě elektrické dráhy o rozchodu 1 000 mm

7. Zraněný strojvedoucí pomáhal cestujícím po střetu na přejezdu

Jedním z řady oceněných zaměstnanců Českých drah, kteří vykonali mimořádný čin nad rámec plnění svých pracovních povinností, se stal i pětadvacetiletý strojvedoucí Tomáš Stránský z Olomouce, který pracuje na tamním Regionálním pracovišti Oblastního centra provozu Východ. Tomáš Stránský obdržel ocenění generálního ředitele ČD za bleskovou a nezištnou pomoc cestujícím ve vlaku, který narazil čelně na přejezdu do nákladního automobilu.

8. Další přejezdy se dočkají vylepšení

Na tuzemské železniční síti se nachází bezmála osm tisíc přejezdů. Trvale se pracuje na zvyšování bezpečnosti na těchto místech jak u samotných vlaků, tak i v případě automobilů. Zároveň se mají nahrazovat stávající rizikové přejezdy mimoúrovňovým křížením. V brzké době by měla být navíc řada přejezdů vybavena novým světelným zařízením či doplněna závorami nebo kamerovým systémem.

9. Předseda představentva ČD Miroslav Kupec navštívil Jana Černého

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec přišel na společnou večeři do jedné z pražských restaurací se strojvedoucím Pendolina Janem Černým. Ten kvůli bezohlednému polskému řidiči kamionu přišel před třemi roky při nehodě na přejezdu ve Studénce o obě nohy.

10. Studénka 10 let poté: vzpomínky a rozčarování

Lidé si na ten den ve velkém objednávali svatby. Datum 8. 8. 2008 k tomu přímo vybízelo. Do historie Česka se však zapsalo černým písmem. Toho srpnového pátku se na tuzemské železnici stala jedna z nejtragičtějších nehod v novodobé historii. Mezinárodní vlak EC 108 Comenius narazil ve stanici Studénka do konstrukce opravovaného silničního mostu, která se jen pár vteřin před tím zřítila na trať. Zemřelo 8 lidí, 95 dalších bylo zraněno. Mnozí mají následky na celý život.

11. Cvičení ILCAD upozornilo na nekázeň řidičů

České dráhy se spolu se Správou železniční dopravní cesty připojily k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2018. Ten se uskutečnil počátkem června v pražské Michli. Při simulované dopravní nehodě na železničním přejezdu vjel řidič auta, který nerespektoval výstrahu, přímo pod rozjetý vlak. K mimořádné události vyjely složky IZS.

12. Jindřich Poláček: Bojujeme s akutním nedostatkem řidičů

Počátky původní společnosti ČSAD Chrudim, která je dnes sídlem firmy Arriva Východní Čechy, sahají až do roku 1949. Současný obchodní název se používá od roku 2013. Vlastníkem celé skupiny Arriva je osmým rokem německý koncern Deutsche Bahn, který ve čtrnácti zemích světa provozuje autobusovou, železniční i trolejbusovou dopravu. Partnerskou firmou Českých drah například při zajišťování autobusů u mimořádností nebo v návaznostech na vlaky v rámci integrovaného dopravního systému IREDO je dceřiná společnost Arriva Východní Čechy se sídlem v Chrudimi. Hovořili jsme s jejím ředitelem Jindřichem Poláčkem.

13. Jablonecká malodráha: Jedinečný technický unikát

Kdysi jedna z nejlépe spravovaných a dokonale i moderně technicky vybavených elektrických úzkorozchodných sítí v Evropě vznikla v podhůří Jizerských hor. Svému účelu sloužila do roku 1965, kdy byla nahrazena neekologickými vozidly poháněnými tehdejší levnou sovětskou naftou.

14. Malebná lokálka u Milešovky slaví 120 let

Patří k nejromantičtějším tratím v Českém středohoří vinoucím se nedaleko majestátní Milešovky. Stala se také symbolem letních povodní v roce 2013. Řeč je o lokálce vedoucí z Lovosic do Řetenic, která je součástí Severočeské transverzálky Teplice – Liberec. Od jejího otevření uplyne 16. prosince 120 let. V současnosti je na ní provoz z velké části zastaven, ale snad se blýská na lepší časy.

15. Strojvedoucí Českých drah pomohl rodině v tíživé situaci

Koncem října se u Vysokého Mýta odehrála tragická nehoda, při níž zemřel sedmačtyřicetiletý řidič dodávky. Zanechal po sobě rodinu ve složité sociální situaci. Tragédie nastartovala dobročinnou akci, v jejímž čele stanul strojvedoucí Českých drah Petr Horčička. Zorganizoval sbírku nejen v rodném Uhersku, ale i po internetovém fóru Chronomag. Jeho snaha vyvrcholila dojednáním spolupráce s Výborem dobré vůle – Nadací Olgy Havlové, jenž si finanční sbírku vzal na starost.

16. Šumavská lokálka zajímavostmi opředená

Život na Šumavě nebyl nikdy procházkou růžovým sadem. Region byl nicméně turisticky velice atraktivní už v dobách dávno minulých, kromě toho byla tato krajina zajímavá také hospodářsky. Pomohla tomu i železnice. Co se na trati z Číčenic do Nového Údolí dělo v dobách největších historických zvratů?

17. Záchranáři při nočním cvičení k vlaku slanili

Zhruba pět desítek zraněných si vyžádala železniční nehoda mezi Sokolovem a Karlovými Vary. Naštěstí šlo jen o cvičení složek Integrovaného záchranného systému. Kvůli akci platilo na trati v noci ze soboty 15. července na neděli omezení.

18. Brněnské dny bez úrazu s Preventivním vlakem

V rámci 18. ročníku Brněnských dnů bez úrazů, který byl zaměřen na možnosti prevence včetně toho, jak se zachovat, pokud se již nějaká nehoda stane, dorazil zcela mimořádně do jihomoravské metropole ve dnech 7. až 9. června Preventivní vlak.

19. Fotogalerie: Cvičení prověřilo připravenost záchranářů

Tragicky skončila srážka vlaku s autobusem na pražském Chodově. Nehoda si vyžádala přes pět desítek mrtvých a řadu zraněných. Na místo vyjely všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně speciální velkokapacitní sanity. Naštěstí vše bylo jen jako, záchranáři a železničáři trénovali koordinaci jednotlivých činnosti v případě nehody s velkým počtem zraněných.

20. Jan Kučera: Naší prioritou je schválení Zákona o drahách

Železniční doprava je podstatně bezpečnější než silniční, přesto je třeba neustále zvyšovat úroveň její bezpečnosti a vytvářet pojistky pro případ lidské chyby. O mimořádnostech v provozu vlaků, nešťastném fenoménu poslední doby – vjíždění na přejezdy na červenou, novém Zákonu o drahách, ale i o práci vyšetřovatelů Drážní inspekce jsme si povídali s novým generálním inspektorem Janem Kučerou.

Přejít na stranu:1 | 2 | 3 »