Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Pavel Krtek v Amsterdamu představil nové digitální technologie ČDPavel Krtek v Amsterdamu představil nové digitální technologie ČD

13.4.2017 - Předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek patří ke čtveřici hlavních řečníků na letošní konferenci Smart Rail Europe v Amsterdamu. Přehlídka Smart Rail Europe je klíčovou platformou pro setkávání odborníků a manažerů z průmyslu i operátorů v oblasti digitalizace železničních systémů pro správce železniční infrastruktury, dopravce, dodavatele ICT technologií i systémové a datové integrátory. »

Do Krakova CracoviíDo Krakova denně Cracovií

13.4.2017 - Dnes dopoledne bylo obnoveno přímé denní vlakové spojení Prahy a Krakova, dvou významných středoevropských center. Přesně v 10:22 odjel z pražského hlavního nádraží po přibližně sedmi letech a čtyřech měsících nový spoj Cracovia. V čele vlaku sestaveného z vozů českého národního dopravce ČD stála již pražského hlavního nádraží polská lokomotiva EP 09-016 společnosti PKP Intercity. »

První railjet ČD ujel milion kilometrůPrvní railjet ČD ujel milion kilometrů

13.4.2017 - Vlaky railjet patří k nejvytíženějším soupravám Českých drah. Denně ujede šest moderních jednotek dohromady přibližně 8 600 kilometrů. Souprava s číslem RJ 001 jako první dosáhla jednoho milionu kilometrů. »

Přes dva miliony spojů jelo načasPřes dva miliony spojů jelo načas

12.4.2017 - Přesnost vlaků Českých drah se loni zvýšila meziročně o více než tři procentní body, když dosáhla bezmála 90 %. Podle standardů Mezinárodní železniční unie tak provozoval národní dopravce 2,2 milionu spojů včas. »

Fotogalerie: Vzpomínka na železniční čundrFotogalerie: Vzpomínka na železniční čundr

12.4.2017 - Jsme dva osmnáctiletí studenti a už týden projíždíme vlaky křížem krážem část východního Německa, poznáváme zdejší historii, kulturu i lid, pospáváme ve vlacích, ale i v hotelech či v soukromí. Cestování po místních železnicích nás zavedlo i na královnu německých úzkorozchodek – Harzquerbahn, která protíná největší pohoří středního Německa. »

Napájecí soustavy na železnici se sjednotíNapájecí soustavy na železnici se sjednotí

11.4.2017 - Dlouhá desetiletí trvající nejednotnost v napájecích soustavách na železnici se stane minulostí. V budoucnu začnou vlaky po tuzemské síti jezdit výhradně pod střídavým napětím. První krok k této změně učinila Centrální komise ministerstva dopravy, když loni v prosinci schválila studii s názvem „Koncepce přechodu na jednotnou napájecí soustavu ve vazbě na priority programového období 2014–2020 a naplnění požadavků TSI ENE“. »

Opět vyjdete Retro OstravanPrvního máje opět vyjede Retro Ostravan

7.4.2017 - České dráhy vypraví prvního května speciální vlak Retro Ostravan. Dnes národní dopravce spustil prodej zpátečních jízdenek, nejlevnější vyjde na necelou pětistovku včetně občerstvení ve vlaku a kulturního programu v Ostravě. »

Bezpečnost na přejezdech zvýší další úpravyBezpečnost na přejezdech zvýší další úpravy

7.4.2017 - Na tuzemské drážní síti se pokračuje ve zvyšování zabezpečení železničních přejezdů. Jen letos jich Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepší zhruba dvě stě. Nejvíce půjde o přejezdy s výstražnými kříži, které budou nově vybavené světelnou signalizací. Za poslední tři roky SŽDC zmodernizovala celkem 276 železničních přejezdů za více než dvě miliardy korun. »

Viadukty jdou k zemi, cestující čekají omezeníViadukty jdou k zemi, cestující čekají omezení

6.4.2017 - Nevyhnutelná přestavba plzeňského železničního uzlu a s ní související změny nepřidělávají vrásky jen cestujícím, ale i Českým drahám. Ty kvůli rekonstrukci mostů přes Mikulášskou ulici musí kromě jiného zajistit výlukový jízdní řád. Navíc práce na mostech a dosud nemodernizovaných částech nádraží zaberou několik let. Na co se tedy musí lidé připravit? »

ČD nakoupí nové motoráky pro KladnoČD nakoupí nové motoráky pro Kladno

5.4.2017 - Deset nových motorových jednotek brzy dorazí na tratě v blízkém okolí Prahy a ve středních Čechách. Moderní vozy, které budou disponovat klimatizací a sto dvaceti místy k sezení, mají obsluhovat především linku z pražského Masarykova nádraží do Kladna, včetně části přímých spojů z metropole do Kralup nad Vltavou nebo Rakovníku. Po plánované rekonstrukci trati č. 120 se jednotky dále přesunou na jiné tratě Středočeského kraje. Nákup již odsouhlasila Dozorčí rada ČD. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika